صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

برق دولتی‌ها با تصمیم ستاد مدیریت بحران و دستور استاندار قطع شد

شوک برقی به ادارات دولتی مازندران

شیما جهان بخش
روزنامه‌نگار

افزایش  4.5 درصدی برق خانگی و 9.5 درصدی برق صنایع مازندران نسبت به سال گذشته و رسیدن مصرف برق این استان به 2 هزار و 310  مگاوات سبب شد مسئولان برای جلوگیری از خاموشی‌های خانگی روز گذشته برق ادارات دولتی این استان را از ساعت 11 قطع کنند. بنا به گفته تعدادی از کارمندان این استان قطع برق تنها شامل اداراتی شده که امکان استفاده از ژنراتور را داشته‌اند البته مسئولان این استان هم تأکید کرده‌اند این موضوع موقتی بوده و با مدیریت مصرف مشکل پیش‌آمده برطرف خواهد شد.
رشد مصرف برق استان در تابستان جاری
«سیدکاظم حسینی» مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در گفت‌وگو با «ایران» اظهار داشت:  تابستان امسال تا کنون گرمای بسیار بالایی را در استان تجربه کرده‌ایم و همین موضوع سبب شده مصرف برق نسبت به سال گذشته در حوزه خانگی 4.5 درصد و در حوزه صنایع 9.5 درصد رشد داشته باشد.وی با تأکید بر اینکه از ابتدای تابستان تا کنون با قطعی برق در استان مواجه نشده‌ایم، افزود: البته از آنجایی که طی روزهای اخیر گرمای هوا در استان بیشتر شده و طبق پیش‌بینی‌ها تا روزهای آخر هفته هم این وضعیت تداوم خواهد داشت، بر اساس تصمیم مدیریت بحران استان به ناچار روز گذشته برق ادارات دولتی استان از ساعت 11 قطع شد تا در حوزه خانگی خاموشی نداشته باشیم. حسینی خاطر نشان کرد: به ادارات دولتی ابلاغ شده که از ساعت 11 به بعد برق آنها قطع خواهد شد و آنها یا باید از ژنراتور استفاده کرده و یا اقدام به تعطیلی کنند. 60 گروه بر این موضوع نظارت داشته و تمام ادارات به صورت آنلاین پایش می‌شوند. اگر اداره‌ای نسبت به این موضوع کوتاهی کند در مرحله اول بالاترین مقام آن اداره نسبت به انجام این طرح متعهد می‌شود و در صورت تکرار انشعاب برق آنجا به طور کلی قطع می‌شود.در حال حاضر تنها راهکار جلوگیری از خاموشی‌های بخش خانگی همین موضوع است البته توجه داشته باشید مردم هم باید نسبت به صرفه‌جویی در مصرف برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. برق صنایع نیز طبق زمانبندی تا 15 شهریور هفته‌ای یک بار از ساعت 11 تا 18 قطع می‌شود و آنها در این زمینه همکاری متناسبی داشته‌اند.

تابستان جاری خاموشی به حداقل رسیده است
وی با اشاره به اینکه سال گذشته خاموشی خارج از برنامه و قطعی برق در نقاط مختلف استان چشمگیر و باعث گلایه شهروندان شده بود، گفت: اما در تابستان امسال با اجرای طرح‌های زیرساختی خاموشی‌ها به حداقل رسیده است. اخیراً در غرب استان‌ به دلیل نقص فنی شبکه، نیروگاه برق نوشهر از مدار خارج شد و شهروندان با خاموشی روبه‌رو شدند. روزهایی هم برق شهرستان‌های آمل و بابل قطع شد البته این موضوع هیچ ارتباطی با خاموشی‌ها نداشته و به دلیل مشکلات فنی بوده که خارج از برنامه رخ داده است. مردم اطمینان داشته باشند تمامی نیروهای این شرکت به خاطر گرمای هوا و اوج مصرف انرژی به منظور آمادگی بیشتر در زمان بروز نواقص در شبکه‌ها به حالت آماده‌باش هستند و در صورت بروز مشکلات احتمالی به سرعت نسبت به رفع آن اقدام خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه، مردم مازندران سال گذشته 2 هزار و 156 مگاوات برق مصرف کردند، گفت: از ابتدای امسال تا کنون این رقم به 2 هزار و 310  مگاوات رسیده و پیش‌بینی می‌شود این رقم برای سال جاری حدود پنج‌درصد به نسبت سال قبل آن افزایش یابد.

برق ادارات دولتی به طور کامل قطع شد
«امید محبی»، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در گفت‌وگو با «ایران» در مورد جزئیات اجرای این طرح توضیح داد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص پایداری هوای گرم در استان و اهمیت پایداری برق برای مصارف خانگی به دستور استاندار مازندران روز گذشته(23 مرداد) برق تمامی ادارات، نهادها، سرپرستی امور شعب بانک‌ها و بخش‌های عمومی دولتی از ساعت ۱۱ به طور کامل  قطع شده و آنها ملزم هستند برای تأمین برق لوازم ضروری مصرفی ژنراتور را وارد مدار کنند.  وی با تأکید بر اینکه همه ادارات ملزم به قطع برق شهری شدند، افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از خاموشی‌های خانگی و رفاه عمومی شهروندان انجام شد. در این مدت مصرف انرژی در تمام ادارات و بخش‌های دولتی استان به صورت لحظه‌ای مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته و نتایج این ارزیابی در اختیار استاندار و شورای اداری استان قرار خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی