صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

اخبـــار

مجازی گذرنامه بگیرید
رئیس پلیس مهاجرات و گذرنامه فراجا باتأکید بر اینکه نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت گذرنامه نیست، گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه پلیس من اقدام به دریافت گذرنامه زیارتی کنند. سردار علی ذوالقدری در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: شاهد استقبال بی‌نظیر مردم کشور برای حضور در اربعین حسینی هستیم که البته بار ترافیک صدور مجوز خروج و گذرنامه را افزایش داده است. رئیس پلیس مهاجرات و گذرنامه فراجا سامانه «پلیس من» را بهترین شیوه برای دریافت گذرنامه دانست و افزود: تمامی مراحل در این سامانه قابل اجرا است و در صورت تأیید ظرف مدت حداکثر ۵ روز گذرنامه زیارتی صادر و از طریق پست برای متقاضیان و زائران اربعین ارسال خواهد شد.


تأثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی کنکور در ۱۴۰۳
طبق مصوبه کنکور سال ۱۴۰۲ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده بود که تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد خواهد بود و این میزان کم کم تا به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. در همین راستا رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی به افزایش تتأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال تحصیلی آینده اشاره کرده است. به گزارش خبرنگار «ایران»، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور به ۵۰ درصد در سال تحصیلی آینده خواهد رسید گفت: امسال تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۴۰ درصد بود که سال بعد به ۵۰ درصد و دو سال بعد به۶۰ درصد خواهد رسید.


افزایش 20 درصدی مستمری روستائیان و عشایر
مستمری 175 هزار و 359 نفر ازافراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر 20 درصد افزایش یافته است که از مرداد ماه اعمال می‌شود. بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر، درخصوص افزایش مستمری اعضای این صندوق در پایگاه خبری این صندوق اعلام کرد: با پیشنهاد صندوق و تصویب در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، مستمری بیش از 175 هزار و 359 نفر از مستمری‌بگیران صندوق در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی و پرداخت کلیه معوقات از ابتدای سال‌جاری همراه خواهد بود. کلیه مستمری‌بگیرانی که حکم مستمری آنها تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ صادر شده است مشمول افزایش فوق خواهد بود.


انتخاب پیمانکار واحد برای نگهداری
و رفع مشکلات بزرگراه های تهران
جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر همه ابزارها و تجهیزات موجود در معابر مثل تابلو، چراغ راهنما و جدول، پل، گاردریل، ایستگاه اتوبوس، خط‌‌‌کشی و آسفالت در دست بخش‌های مختلف است و هر کدام از این موارد متولی خاص خود را دارد که این پراکندگی صحیح نیست. وی افزود: برای ارتقا و بهبود سطح خدمات رسانی به مردم، معابر باید یک متولی داشته باشد. به همین دلیل با هماهنگی معاونت فنی و عمرانی و معاونت خدمات‌شهری شهرداری تهران به دنبال یک پیمانکار واحد برای نگهداری از بزرگراه‌ها در پایتخت هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی