صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اخبار فوتبال

آنگولا حریف تدارکاتی ایران می‌شود؟
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی شهریور ماه اردوی آماده‌سازی جدیدش را برپا می‌کند که فدراسیون فوتبال برای یکی از فیفادی‌های پیش رو، بازی دوستانه با بلغارستان در تاریخ 16 شهریور را تدارک دیده و به دنبال انتخاب دومین حریف برای شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز هست. ایران ابتدا قرار بود 21 شهریور در تهران میزبان کیپ‌ورد باشد اما این کشور آفریقایی در تاریخ نوزدهم این ماه باید در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا به مصاف توگو برود و به همین دلیل برگزاری بازی‌اش با تیم ملی کشورمان منتفی شد. پس از این اتفاق، تلاش‌ها برای انتخاب یک حریف جدید ادامه یافت و مذاکرات با سه کشور آفریقایی دیگر آغاز شد که ظاهراً با یکی از این تیم‌ها نیز توافقات مثبتی حاصل شده و اگر اتفاق خاصی نیفتد، تا روز سه‌شنبه از دومین تیمی که قرار است ملی‌پوشان کشورمان در فیفادی سپتامبر به مصاف آن بروند، رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود در این میان، آنگولا شانس بیشتری دارد. ایران پیش از این دو بار با آنگولا بازی کرده که در هر دوی آنها تساوی یک - یک رقم خورده بود. به احتمال بسیار زیاد دومین بازی تیم ملی در این فیفادی به میزبانی ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.

گل‌محمدی نام مهاجم مدنظرش را داد
یحیی گل‌محمدی پس از گذشت یک هفته از رقابت‌های لیگ 23 نام مهاجم خارجی موردنظرش را تحویل رضا درویش داد. اگرچه سرمربی پرسپولیس در مصاحبه‌هایش تأکید داشت مهاجم خوب در مارکت بازار نیست و نام هیچ مهاجمی را به باشگاه نداده اما در نشست خبری بعد از بازی با آلومینیوم تأکید کرد دو مهاجم داخلی را زیر نظر داشته که باشگاه موفق به جذب آنها نشده است. یحیی در نهایت به این پروسه پایان داد و یک مهاجم آفریقایی را به رضا درویش معرفی کرد. مدیرعامل سرخ‌ها نیز بلافاصله پس از درخواست سرمربی تیم، مذاکرات با این مهاجم و باشگاه فعلی‌اش را آغاز کرد. گفتنی است مهاجم مورد نظر گل‌محمدی با باشگاهش قرارداد دارد و باید دید این باشگاه برای انتقال قرضی یا قطعی این بازیکن چه رقمی را پیشنهاد خواهد کرد.

3 امتیاز کسر شده به شمس‌آذر برمی‌گردد
با شکایت باشگاه شهرداری همدان، کمیته انضباطی سه امتیاز دیگر از تیم شمس آذر قزوین کسر کرد تا باشگاه تازه وارد لیگ برتری با منفی 5 امتیاز در قعرجدول رقابت‌های لیگ قرار بگیرد. حالا با رایزنی‌های صورت گرفته میان مقامات شمس آذر و شهرداری همدان، این باشگاه شکایت خود از نماینده قزوین را بابت استفاده از بازیکن غیرمجاز پس گرفته است. با توجه به این موضوع طی روزهای آینده شاهد برگردانده شدن سه امتیاز از امتیازات کسر شده از شمس آذر قزوین خواهیم بود. حالا امتیاز شمس آذر با بازگشت 3 امتیاز به منفی 2 امتیاز رسیده است.


«کین» باز هم ناکام در کسب جام!
در بازی سوپرجام آلمان، بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانز آرنا از ساعت 22:15 دقیقه به مصاف لایپزیش رفت که این مسابقه با برتری مقتدرانه و 3-0 لایپزیش به پایان رسید تا این تیم به مقام قهرمانی دست یابد. در این شرایط، هری کین ستاره جدید بایرن جام را از دست داد تا مهاجم انگلیسی به روزهای بی‌جام خود ادامه دهد. ستاره انگلیسی که شنبه رسماً بایرنی شد در این مسابقه از دقیقه 64 وارد زمین شد و هیچ کاری نتوانست انجام دهد. توماس توخل سرمربی باواریایی‌ها پس از این دیدار گفت:« ما گیج شده بودیم و دلیلش را نمی‌دانم! در حال حاضر هیچ ایده‌ و راه‌حلی در این مورد ندارم. بسیار ناراحت و ناامید هستم. برای کین متأسفم! او احتمالاً فکر می‌کند که ما در این 4 هفته هیچ تمرینی انجام نداده‌ایم! عملکرد ما هیچ ربطی به کاری که قرار بود انجام دهیم نداشت.»


جدایی شوکه‌کننده مانچینی از ایتالیا
دی ماریتزیو خبرنگار ایتالیایی دیروز در خبری شوکه‌کننده برای دوستداران فوتبال ایتالیا اعلام کرد: روبرتو مانچینی با فدراسیون فوتبال ایتالیا 10 ماه قبل از آغاز مسابقات یورو 2024 برای جدایی به توافق رسیده است. مانچو که از سال 2018 روی نیمکت ایتالیا قرار دارد، آتزوری را در مسابقات یورو 2020 قهرمان اروپا کرد ولی در رساندن این تیم به جام جهانی 2022 ناکام ماند. هنوز دلایل این خداحافظی مشخص نیست اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه او قرار است هدایت عربستان را قبول کند. مانچینی دیروز تصمیم خود را به اطلاع فدراسیون رساند و آن را به مدیران اعلام کرد. در بیانیه منتشر شده توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا آمده که جانشین مانچینی طی چند روز آینده مشخص خواهد شد. لوچانو اسپالتی، فابیو کاناوارو و جنارو گتوزو گزینه‌های جانشینی مانچینی هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی