صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

میلیتائو با چشم گریان زمین را ترک کرد

اخطار جدی به بلینگام: دیگر تکرار نشود!

رئال‌مادرید بامداد دیروز در هفته نخست لالیگا در ورزشگاه سن‌مامس میهمان بیلبائو بود که این دیدار در نهایت با پیروزی 2-0 شاگردان آنچلوتی به پایان رسید. رودریگو در دقیقه ۲۸ و بلینگام، ستاره جدید خط هافبک رئال‌مادرید در دقیقه ۳۶ گل‌های رئال‌مادرید را به ثمر رساندند. در این بازی جود بلینگام به گونه‌ای بازی کرد که انگار چند سال است برای رئال بازی می‌کند. او فوق‌العاده بود و گل دوم تیمش را نیز روی یک ضربه کرنر به ثمر رساند. در این میان نکته جالب شادی گل بلینگام بود. او به سبک همیشگی خود در دورتموند گلش را جشن گرفت اما در سن‌مامس واکنش‌ها به شادی گل او خوب نبود. هواداران بلافاصله واکنش منفی نشان دادند و شعارهایی علیه ستاره انگلیسی سر داده شد و ایکر مونیایین نیز به سمت بلینگام رفت و به او تذکر داد که این شادی گل مناسب نبوده و باعث تحریک هواداران شده است و تأکید کرد دیگر نباید این‌گونه در سن‌مامس شادی کند!
نکته مهم دیگر این مسابقه مصدومیت شدید ادر میلیتائو مدافع برزیلی رئال مادریدی در دقیقه 50 بود که باعث شد او با چشمانی گریان زمین را ترک کند و یک شوک بزرگ به رئالی‌ها داده شود. در این شرایط، برخی رسانه‌ها از پاره شدن رباط صلیبی او نوشتند و پیش‌بینی می‌شود که این بازیکن نیز به صورت طولانی مدت از میادین دور بماند.  پیش از میلیتائو، کورتوا و آردا گولر شدیداً مصدوم شدند. کورتوا از ناحیه رباط صلیبی دچار مشکل و آردا گولر با آسیب دیدگی شدید از ناحیه منیسک زانو مواجه شد.

 

برش

کپا جانشین کورتوا می‌شود
پس از اینکه تیبو کورتوا دروازه‌بان بلژیکی رئال‌مادرید در تمرینات این تیم دچار پارگی رباط صلیبی شد و به‌همین دلیل احتمالاً زمان زیادی از فصل را از دست خواهد داد، رئال برای انتخاب جانشین او وارد عمل شد. یاسین بونو، دروازه‌بان مراکشی سویا در صدر فهرست علاقه‌مندی‌های کهکشانی‌ها برای جانشینی کورتوا بود ولی برگزاری جام ملت‌های آفریقا و قیمت بالای او باعث شد تا رئال قید جذبش را بزند. در این میان خبر رسید کپا آریزابالاگا، دروازه‌بان اسپانیایی چلسی که او هم یکی دیگر از گزینه‌های رئال بود و از مونیخی‌ها هم پیشنهاد داشت، انتقال به بایرن را رد کرده و قصد دارد به‌صورت قرضی به رئال‌ مادرید بپیوندد تا جایگزین کورتوای مصدوم شود. این انتقال به‌صورت قرضی و یک‌ساله بدون گزینه خرید دائمی خواهد بود. این انتقال از نظر اقتصادی هم برای رئال بسیار به‌صرفه‌تر است. مادرید مسئولیت پرداخت دستمزد او را برعهده خواهد گرفت و احتمالاً پرداختی کمی به چلسی خواهد داشت. کپا دروازه‌بانی است که مادرید به‌خوبی او را می‌شناسد و مدت‌ها در رادار باشگاه بوده است. سال ۲۰۱۸، زمانی که او هنوز در اتلتیک بود، کپا به امضای قرارداد با رئال بسیار نزدیک شد و حتی آزمایش‌های پزشکی را پشت سر گذاشت اما در نهایت زیدان از این خرید ممانعت کرد تا کیلور ناواس انتخاب شود. بعد از آن اتفاق کپا با بیلبائو تمدید کرد و چند ماه بعد با ۸۰ میلیون یورو به چلسی رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی