صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

ماجرای خشک شدن نخل‌های یک روستا
کرمان- ریزش چاه آب و کم‌آبی روستای سیف‌الدینی شهرستان ریگان در شرق استان کرمان باعث خشکیدگی نخل‌ها و مهاجرت اهالی شده و این در حالی است که اندک اهالی باقی‌مانده خواستار حمایت مسئولان برای بازسازی چاه آب هستند تا روستا به طور کامل از بین نرود.
به گزارش ایرنا، نخلستان‌های منطقه کوهستانی روستای سیف‌الدینی یک سال‌و‌نیم است خشکیده‌اند و اهالی آن منطقه جرعه‌ای آب برای نخل‌هایشان ندارند و در حال مهاجرت به دیگر مناطق شهرستان ریگان هستند، به نحوی که ۵۰ خانوار این روستا اینک به پنج خانوار رسیده است.
براساس گزارش‌ها، کمک‌های مسئولان محلی نیز تاکنون آنقدر نبوده است که مشکل ریزش چاه و خسارت به موتور پمپ این روستا را حل کند و اهالی که توان حل مشکل‌شان را ندارند می‌گویند اگر به داد آنان رسیده نشود، مانند سایر هم‌ولایتی‌هایشان مجبور به ترک روستا خواهند شد.

گره ترافیکی پل فردیس باز می‌شود؟
کرج- پرترافیک‌ترین محدوده آزاد راه تهران -کرج برای رفع گره ترافیکی در محدوده پل فردیس تا پل کلاک تعریض شد.
 طرح تعریض آزاد راه تهران – کرج در محدوده پل فردیس تا پل کلاک صبح یکشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
برای رفع گره ترافیکی این محدوده به عنوان پرترافیک‌ترین نقطه آزادراه سه فاز تعریف شده است. گفتنی است فاز نخست این طرح در قالب احداث کنارگذر شمالی پل فردیس با بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار قبل از عید به بهره‌برداری رسید و فاز دوم این طرح نیز که شامل تعریض پل رودخانه کرج و اضافه‌کردن دو باند به آزادراه کرج- تهران با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان بود، امروز به بهره‌برداری رسید. با پایان این طرح‌ها، پیش‌بینی می‌شود ۸۵ درصد از بار ترافیکی محدوده پل فردیس بویژه در ساعات صبحگاهی رفع شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی