صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

وزیر صمت از پیشرفت 12 درصدی پروژه شیرین‌سازی آب دریای عمان خبر داد

آب دریای عمان یک سال دیگر به استان‌های شرقی می‌رسد

ایران زمین- 28 اردیبهشت‌ماه امسال عملیات لوله‌گذاری انتقال آب دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با دستور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور از سمت چابهار آغاز شد. عصر روز شنبه گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به چابهار آمد تا از روند اجرای این پروژه بازدید کند.
عباس علی آبادی پس از این بازدید خبرهای خوبی درباره روند پیشرفت این پروژه داشت. او گفت: این پروژه بسیار بزرگ و مهم است و هدف ما اتمام آن تا پایان سال آینده خواهد بود که این امر نیازمند یک همکاری ویژه برای انجام آن است.
وزیر صمت افزود: پروژه شیرین‌سازی و نمک‌زدایی آب دریای عمان و انتقال آن به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان و استان‌های شرقی کشور، پیشرفت ۱۲درصدی داشته و با اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی که برای آن تخصیص یافته، بزودی کام مردم این دیار شیرین می‌شود.
عباس علی‌آبادی اظهارداشت: لوله‌گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته است که از مناطق تجمع جمعیت عبور کند تا نیاز آب استان تأمین شود. از اقشار مختلف مردم و مسئولان درخواست همکاری و همراهی داریم تا پروژه بموقع اجرا شود. وی افزود: در ابتدا مشکل آب شهر چابهار که سالهاست آب آن جیره‌بندی شده است، رفع و از آب شبانه‌روزی بهره‌مند می‌شود و در ادامه انتقال آب به دیگر شهرها و روستاها انجام خواهد شد.
وزیر صمت تصریح کرد: برای سرعت‌بخشیدن به روند انجام کار لوله‌گذاری از زاهدان به چابهار چندین پیمانکار به کار گرفته شده‌اند تا با سرعت بیشتری این پروژه به اتمام برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان: پیگیر ‌حقابه از افغانستان هستیم
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در جریان بازدید از روند پیشرفت طرح تأمین آب اضطراری منطقه سیستان و زاهدان، از اقدامات متعدد دولت در چند جبهه برای تأمین آب نقاط مختلف این استان خبر داد.
محمد کرمی با اشاره به پیگیری جدی حقابه ایران از رودخانه هیرمند اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی در منطقه باعث نمی‌شود که پیگیری حقابه از دستور کار دولت خارج شود.
 استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای بزرگ‌ترین طرح آبرسانی در حوزه روستایی کشور نیز گفت: این استان بالاترین تعداد روستاهای قرارداد آبرسانی کشور را به خود اختصاص داده و از شروع طرح تاکنون بیش از هزار و 100 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است.  وی گفت: در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی قرار است مشکل آب شرب هزار و 751 روستای سیستان و بلوچستان برطرف شود که امیدواریم تا پایان کار دولت سیزدهم این طرح نیز تکمیل شود و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی