خرده خبر

کارخانه: صابر کاملا آماده است
مصطفی کارخانه سرپرست تیم ملی والیبال، بعد از خط خوردن بردیا سعادت از تیم ملی و دلیل ماندن صابر کاظمی پشت‌خط‌زن را به آمادگی‌اش ربط می‌دهد. او می‌گوید: «ما برای قهرمانی آسیا امین اسماعیل‌نژاد را داریم و صابر کاظمی هم به رغم اینکه برای لیگ ملت‌ها دعوت نشد، یا در لیگ‌های عربی بازی کرد، حالا آماده آماده است. او بازیکن باهوشی است و با آمادگی ایده‌آلش می‌تواند کنار امین برای تیم ملی کارساز باشد. هرچند بردیا سعادت از تیم خط خورد اما او بازیکن آینده‌داری است و سرمایه والیبال محسوب می‌شود.»


جدال ساحلی بازان با نیوزیلند برای فینال
تیم ملی والیبال ساحلی ب ایران امروز در نیمه نهایی، برای صعود به فینال تور جهانی چین با نیوزیلند جدال سختی دارد. ساحلی بازان ایران که برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شوند برای محک در تورجهانی چین به میزبانی ونگژو شرکت کرده‌اند. تیم ملی ب ایران با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی دراین مرحله با نتیجه 2- یک تایلند را برد و به نیمه‌نهایی رسید. اما تیم ملی الف ایران با ترکیب بهمن سالمی و سینا شوکتی، با باخت 2- یک مقابل نیوزیلند از دور رقابت‌ها حذف شد و به رتبه پنجمی مشترک رضایت داد. با این حساب تیم ملی ب ایران برای صعود به فینال امروز با تیم نیوزیلند جدال سختی دارد.


شصت و ششمی  گنج خانلو در گلاسکو
محمد گنج خانلو رکابزن ملی پوش، با شصت و ششمی  ماده تایم تریل انفرادی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را تمام کرد. نتیجه‌ای که خودش قبل از سفر به گلاسکو اسکاتلند پیش بینی کرده بود. همان موقع که ویزایش رسیده بود:« تایم تریل ماده تخصصی من نیست و حتی در قهرمانی کشور هم رکاب نمی زنم. بنابراین شک نکنید من در قهرمانی جهان برای نتیجه مسابقه نمی دهم و تنها برای اعتبار دوچرخه سواری ایران رکاب
می زنم و بس.» او که ویزای انگلیس برایش 5 روز بعد از شروع رقابت‌های قهرمانی جهان صادر شد، مسابقه پیست و جاده قهرمانی جهان را از دست داد و با این شرایط تنها مسابقه تایم تریل انفرادی را داشت که در رقابت با 77 رکابزن دنیا نفر شصت و ششم شد. با اختلاف زمانی ۱۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه نسبت به نفر اول. رکابزنان بلژیک، ایتالیا و انگلیس اول تا سوم شدند.


اولین تجربه موتورکراسی‌ها  در جهان
چهار موتورسوار ایرانی در قهرمانی جهانی موتورکراس ترکیه شرکت می‌کنند. هستی رضایی، مهدیس گرجی، امیررضا ثابتی فر و علی رضا حسین احمدی چهار موتورسواری هستند که در انتخابی کراس سوار بلیت ترکیه را گرفتند تا برای اولین بار در رقابت‌های جهانی به نام ایران با موتورسواران دنیا مسابقه دهند. مسابقات قهرمانی موتور کراس جهانی (MXGP) 8 تا 12 شهریورماه در شهر آفیون کاراحصار ترکیه برگزار می شود.
 

حذف فیل ایرانی از جام جهانی باکو
پرهام مقصودلو، شطرنج باز ملی پوش ایرانی، با شکست مقابل رقیب لهستانی از گود جام جهانی ۲۰۲۳ باکو کناررفت. سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران در بازی‌های اول و دوم مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی مقابل دودا شطرنج باز لهستانی قرار گرفت و در هر دو بازی به تساوی رسید تا بازی سوم تکلیف صعود را مشخص کند. فیل ایرانی اما با باخت در سومین بازی مقابل مدعی قهرمانی از جام جهانی ۲۰۲۳ کنار رفت.


شمشیربازان سابر شنبه در اردو
شمشیربازان سابر، یک روز بعداز قهرمانی کشور، ۲۸ مرداد ماه در تهران برای بازی‌های آسیایی هانگژو دوباره روی پیست می‌روند. علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهر و محمد فتوحی شمشیربازان مسافر هانگژو با نیما زاهدی و محمد سام ذوالقدری نفر اول جوانان ایران در اردو هستند. قرار است دو شمشیرباز از استان فارس و گیلان هم کنار ملی‌پوشان برای 10 روز زیر نظر امین قربانی سرمربی تیم ملی تمرین کنند.


دمبله بالاخره به پاریس رفت
انتقال عثمان دمبله به پی اس جی رسمی شد. انتقالی که از هفته قبل تقریباً قطعی شده بود ولی به دلیل اختلاف مالی بارسلونا و دمبله رسمی شدن انتقال به تأخیرافتاده بود. پی اس جی 10 روز به بارسا وقت داده بود تا مشکلش با دمبله را برطرف کند و سرانجام دیروز آنها به اختلافشان پایان دادند و دیگر مانعی برای حضور دمبله در پی اس جی وجود نداشت. ستاره فرانسوی با قراردادی تا سال 2028 به ارزش 50 میلیون یورو از این پس برای پاریس بازی خواهد کرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی