مشکل مالی مانع برگزاری اردوها نشود

جباری: وزنه‌برداران پایه را رها نکنید

گروه ورزشی/ علی جباری سرمربی سابق تیم وزنه‌برداری جوانان ایران بعد از رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا در دهلی نو کسب مقام قهرمانی و نایب قهرمانی را نمایش خوبی دانست. او گفت: وزنه‌برداران نوجوان و جوان کشورمان در این مسابقات چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند. این وزنه‌برداران ضمن آنکه به رکوردهای خوبی رسیدند، کمترین خطا را نیز داشتند که این امر نکته مهمی بود. با پایان مسابقات حالا نوبت مسئولان فدراسیون است که وزنه‌برداران را به حال خود رها نکنند. پیش از این هرگاه مسابقاتی بود وزنه‌برداران یکی، دو ماهی تمرین می‌کردند و بعد به مسابقات می‌رفتند که درست نبود.»
سرمربی سابق گفت: «حالا نیاز است وزنه‌برداران حاضر در قهرمانی آسیای دهلی نو، در اردوها برای رقابت‌های قهرمانی جهانی مکزیک آماده شوند و فدراسیون هم از آنها حمایت کند. با مسافت زیاد و هزینه سنگین شاید مسئولان فدراسیون بخواهند چند وزنه‌بردار را اعزام کنند ولی این موضوع نباید مانع حضور پرتعداد وزنه‌برداران
 در اردو شود. بزودی دوره قهرمانی ملی‌پوشان تمام می‌شود و این وزنه‌برداران می‌توانند پشتوانه تیم ملی باشند. بدون تردید در سال‌های نه چندان دور تعدادی از نوجوان و جوانان کشورمان با پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند.»
جباری در واکنش به بعضی اظهارات کادرهای فنی تیم‌های ملی درباره ضعف پشتوانه‌سازی در دوره قبل گفت: «این امر صحت ندارد، سال گذشته که تیم جوانان به کادر فنی فعلی تحویل داده شد، کادر با وزنه‌بردارانی که داشت بعد از تیم ازبکستان تنها با یک امتیاز اختلاف نایب قهرمان آسیا شد، در صورتی که امسال تیم کشورمان با اختلافی بیشتر پس از تیم ازبکستان نایب قهرمانی را گرفت.»
دستیار محمدحسین برخواه سرمربی سابق تیم ملی درباره وضعیت ملی‌پوشان برای رقابت‏های جهانی عربستان بیان کرد: «ملی‌پوشان ماه‌های اخیر در اردوهای متوالی به حدنصاب‌های خوبی رسیده‌اند. معتقدم وزنه‌برداران در صورتی که بتوانند حد نصاب‌های آخرین رکوردگیری را بزنند نتایج خوبی در رقابت‌های جهانی می‌گیرند. با فشار تمرینی در بابلسر به نظرم آنها در پایان ماه به آمادگی مطلوب می‌رسند.»
جستجو
آرشیو تاریخی