صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

راه‌حل آبی‌ها برای استفاده از بازیکنان جدید مشخص شد

کاهش قرارداد یا موافقت با جدایی برخی بازیکنان

استقلال با وجود پیروزی در نخستین بازی لیگ برتر، با مشکلاتی مواجه است. سقف بودجه این باشگاه به دلیل قراردادهای سنگینی که فصل قبل بسته شد، پر است و به همین دلیل آبی‌ها در ثبت قرارداد بازیکنان جدیدشان مشکل دارند. استقلالی‌ها برای استفاده از خریدهای جدید باید قرارداد بازیکنان فعلی را تا حدی کاهش دهند و با جدایی چند بازیکن موافقت کنند. این تنها راه‌حل آبی‌ها برای استفاده از بازیکنان جدید است و آبی‌ها در حال مذاکره برای حل این مشکل هستند. منتظر محمد یکی از همین بازیکنان است که چند روزی است با استقلال قرارداد امضا کرده اما به دلیل سقف بودجه آبی‌ها هنوز نتوانسته‌اند قرارداد او را ثبت کنند. این موضوع باعث شد تا شایعاتی در خصوص فسخ قرارداد منتظر محمد به گوش برسد که این بازیکن عراقی در مصاحبه با سایت «الکوره» در این خصوص بیان داشت: «خبر فسخ قراردادم با استقلال درست نیست. وقتی شنیدم برخی می‌گویند به خاطر سطح فنی قراردادم فسخ شده، تعجب کردم. چطور یک باشگاه با بازیکنی قرارداد امضا کند و بعد از 3 روز به خاطر مسائل فنی قراردادش را فسخ کند! واقعیت این است که فدراسیون فوتبال ایران برای باشگاه استقلال سقف مالی تعیین کرده و این باشگاه از این سقف عبور کرده است. مدیریت باشگاه استقلال در تلاش هستند تا این مشکل را برطرف کنند تا من بتوانم در سریع‌ترین زمان ممکن برای تیم بازی کنم.» گفته می‌شود مدیران باشگاه استقلال از بازیکن عراقی تازه واردشان خواسته‌اند چند روزی صبر کند و بعد از آن در مورد آینده‌اش تصمیم بگیرد. گفته می‌شود استقلال اگر نتواند قرارداد منتظر محمد را ثبت کند، این بازیکن را به یک تیم دیگر قرض خواهد داد.
قرارداد جدید مهری در گرو کاهش هزینه‌ها
سعید مهری به دلیل کم بودن مبلغ قراردادش بعد از بازگشت از تورنمنت کافا، قراردادش را با استقلال فسخ کرد، به این امید که باشگاه استقلال رقم قراردادش را افزایش دهد. با این حال اکنون استقلال به دلیل پر بودن سقف بودجه‌اش، حتی با مبلغ قبلی هم نمی‌تواند قرارداد مهری را امضا کند. استقلال در تلاش برای جدایی چند بازیکن است و در صورتی که آبی‌ها در این امر موفق باشند، مهری اولین نفری خواهد بود که قراردادش تمدید می‌شود.
حسینی  بلیت ترکیب اصلی را رزرو کرد
سیدحسین حسینی در ابتدای شروع تمرینات استقلال نامش در لیست مازاد قرار داشت و نکونام تمایلی به ادامه همکاری با او نداشت. با این حال سرمربی تازه‌وارد آبی‌ها در نهایت به تمدید قرارداد با حسینی رضایت داد و این دروازه‌بان باتجربه به تمرینات برگشت و در بازی با صنعت نفت در هفته اول لیگ برتر هم در ترکیب ثابت آبی‌ها به میدان رفت. حسینی در بازی با صنعت نفت در چند صحنه دروازه استقلال را نجات داد و گفته می‌شود او به طور قطع در بازی با ملوان در هفته دوم لیگ برتر هم در ترکیب اصلی آبی‌ها به میدان خواهد رفت تا به این شکل مزد درخشش در هفته اول را بگیرد. روزبه چشمی یکی از بازیکنان محروم استقلال در دیدار اول بود. با این حال چشمی در بازی دوستانه روز جمعه استقلال که برابر شهرزاد برگزار و با تساوی 2-2 به پایان رسید، در ترکیب ثابت آبی‌ها به میدان رفت تا آمادگی‌اش را برای حضور در بازی با ملوان در هفته دوم لیگ برتر اعلام کند. چشمی به احتمال زیاد در بازی با ملوان در ترکیب ثابت استقلال به میدان می‌رود تا اولین بازی‌اش را برای تیم تحت هدایت نکونام انجام دهد.
هاشمی‌نسب: تکلیف شد
تا دوباره به تیم محبوبم بازگردم
شاید بتوان گفت یکی از اتفاقات مثبت آبی‌ها در این روزها پیوستن مهدی هاشمی‌نسب به کادر استقلال باشد. او که پس از کش و قوس‌های فراوان به کادر فنی استقلال در لیگ بیست و سوم ملحق شد، روز جمعه در تمرین استقلال حاضر شد. جالب اینجاست که پس از پایان تمرین روز جمعه یکی از هواداران استقلال به مناسبت بازگشت هاشمی‌نسب در جمع هواداران این تیم روی سر هاشمی‌نسب پول ریخت! هاشمی‌نسب در گفت‌و‌گویی در خصوص بازگشت به استقلال گفت: «مذاکراتی را با استقلال داشتم و تکلیف شد تا دوباره به تیم محبوبم بازگردم. هواداران در این مدت خیلی به بنده لطف داشتند و امیدوارم بتوانم لایق این همه محبت باشم. پیشکسوتان استقلال صاحبان اصلی این تیم هستند و اولویت با آنهاست و قرعه حالا به نام ما افتاد. نیمکت استقلال جای بزرگان است و ما ادامه‌دهنده راه مرحوم حجازی و پورحیدری هستیم و طبق آیین آنها قدم برمی‌داریم. با کسب اجازه از بزرگان برای موفقیت استقلال تلاش خواهیم کرد.» گفتنی است منصورقنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد، هاشمی نسب هم یکی از استقلالی‌هایی است که قراردادش ثبت نشده و تنها با کاهش سقف بودجه استقلال می تواند به کادرفنی این تیم اضافه شود.

جستجو
آرشیو تاریخی