صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

طرح پیشنهادی 2 هزار میلیاردی حق پخش ساکت به مجلس
محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و نماینده باشگاه‌ها در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طرح پیشنهادی 2 هزار میلیاردی در خصوص تحقق حق پخش تلویزیونی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال را ارائه داد. در بخشی از نامه ساکت آمده است: «حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال یکی از معضلات اخیر جامعه ورزشی می‌باشد که ضمن تضییع شدن حقوق قانونی و الزامی باشگاه‌ها مانع ایجاد درآمد پایدار برای باشگاه‌ها و هزینه برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی شده است. لذا به پیوست گزارش جامعی از وضعیت حق پخش و همچنین پیشنهاد اجرایی جهت تحقق و ایجاد این حقوق جهت جلوگیری از پیامدهای آتی بین‌المللی همچون تعلیق و عدم صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها ارائه می‌گردد. خواهشمند است نسبت به طرح، بررسی و تصویب این پیشنهاد منطقی و اجرایی در راستای کمک به ایجاد نشاط اجتماعی جامعه و کسب درآمد پایدار باشگاه‌ها و عدم ایجاد بحران‌های احتمالی اقدامات لازم صورت گیرد.»


فیفا پنجره ذوب آهن را بست
فدراسیون بین‌المللی فوتبال پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه ذوب آهن را به دلیل بدهی خارجی بست. بر همین اساس، سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: «فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد به دلیل شکایت دارکو بیدوف پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه ذوب آهن مسدود شده است.»


جزئیات همکاری اسپانسر استقلال
طی روزهای اخیر حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون اسپانسر جدید باشگاه استقلال مطرح و گفته می‌شود حمایت مالی این شرکت محدود به 4 بازی خواهد بود در حالیکه هنوز فعالیت رسمی خودش را آغاز نکرده است. به گزارش فارس، بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد، نام چاپ شده روی پیراهن شاگردان جواد نکونام، یک برند و امتیاز تحت نظر شرکت طرف قرارداد با باشگاه استقلال است. در مورد مبلغ پرداختی به استقلال بابت این تبلیغات نیز ارقام مختلفی مانند 8 میلیارد یا یک میلیارد و هشتصد میلیون مطرح شده که با پیگیری‌ها مشخص شد این مورد نیز حدود 6 میلیارد برای هر بازی است.

جستجو
آرشیو تاریخی