صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

تمهیدات گذرنامه‌ای پلیس برای اربعین

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد که برای راهپیمایی اربعین امکانی فراهم شده است تا مجوز خروج از کشور برای زنان و فرزندان زیر ۱۸ سال بدون مراجعه به دفترخانه و با اخذ امضای شوهر در همان محل صادر شود.
به گزارش ایسنا، سردار علی ذوالقدر در حاشیه بازدید از غرفه پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در سوگواره آیینی «محرم‌شهر» در میدان آزادی، گفت‌:با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و نیاز مردم برای دریافت خدمات گذرنامه‌ای، طی تفاهمنامه‌ای که با شهرداری تهران داشتیم مقرر شد شعبه‌ای از اداره گذرنامه در میدان آزادی تهران مستقر شود و در ساعات برگزاری محرم‌شهر که شهروندان به اینجا می‌آیند خدمات گذرنامه‌ای را دریافت کنند. در همین راستا همکاران ما تا ۳۱ مردادماه هر شب تا ساعت ۲۲ در محل برگزاری نخستین سوگواره آیینی شهر تهران حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد:شهروندان عزیز می‌توانند مدارک خود را برای صدور گذرنامه به مسئول شعبه تحویل دهند تا کارهای ابتدایی انجام شود. بنابراین پس از مراجعه حضوری به غرفه واقع در میدان آزادی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعبات دیگر نیست و گذرنامه بین سه تا پنج روز دیگر به دست متقاضیان می‌رسد.
ذوالقدر افزود:با توجه به اینکه در زمان برگزاری رویداد «محرم‌شهر» دفترخانه‌ها تعطیل هستند، این اختیار را به مسئول شعبه داده‌ایم که اگر کسی درخواست گذرنامه زیارتی داشته باشد و در صورت حضور هر دو نفر یعنی زن و شوهر، با رؤیت اسناد زوجیت و مدارک شناسایی، امضای شوهر را تأیید کرده و پس از ثبت در سیستم، همان مدرک را به‌عنوان مجوز خروج از کشور زن در نظر بگیرند. این اتفاق برای فرزندان زیر ۱۸ سال نیز قابل انجام است.

عملیات اربعین شهرداری تهران از پنجم صفر آغاز می‌شود
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری جلسات با موکب‌داران اربعین خبر داد و گفت: سال گذشته از طریق کار مشورتی شهرداری تهران مسیرهای پرخطر شناسایی شد، مسیرهایی همچون مهران-تاکوت یا سامرا به کاظمین در مدت زمان اربعین مسیرهایی است که ایرانی‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. برهمین اساس با همکاری حشدالشعبی مسیرهای پرتردد و پرحادثه زائران اربعین شناسایی شد و با کمک واحد مهندسی حشدالشعبی این گلوگاه‌ها رفع خطر شدند.
محمدامین توکلی‌زاده به ایسنا گفت: عمده کارها در کمیته‌های حمل و نقل فرهنگی و زیرساختی است و قرار است که از پنجم صفر همزمان با برگزاری مراسم آیین بدرقه، عملیات بزرگ اربعین با عنوان خادم الرضا(ع) نیز آغاز شود.
وی تأکید کرد: در زمینه خدمات رسانی به زائران خود مردم عراق پیشتاز هستند. به طوری که ۴۰ هزار موکب برپا می‌شود و جالب است که پشت هر موکب یک عشیره و خانواده بزرگ قرار دارد و ما در کنار آنها به ارائه خدمات به زائران می‌پردازیم.

جستجو
آرشیو تاریخی