از گوشه و کنار ایران

دختر 9 ساله قربانی اختلافات قبیله‌ای
 مرد جنایتکار که در جریان یک اختلاف طایفه‌ای دختر 9 ساله اردبیلی را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود، در کمتر از 2 ساعت از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «سعید یوسفی فعال» فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل در تشریح ماجرا گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر درگیری منجر به قتل در محله «گلمغان» شهر اردبیل، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند و دریافتند در یک درگیری که به خاطر اختلافات قومی و طایفه‌ای قدیمی ایجاد شده بود، یک زوج جوان و دختر 9 ساله‌شان با ضربه‌های چاقو از سوی چهار نفر مجروح شده‌اند و دخترک جان باخته است. وی افزود: با هماهنگی قضایی و در عملیات پلیسی قاتل در کمتر از 2 ساعت پس از ارتکاب جرم به همراه 3 همدستش در روستای «چهل گز» دستگیر شد و متهمان با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
 
قتل زن جوان به دست برادر شوهر
مرد جوان به دنبال اختلاف و کینه قدیمی از همسر برادرش، او را به قتل رساند.
 سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع مرگ مشکوک یک زن در یکی از محله‌های شهرستان میامی، بلافاصله تیم جنایی راهی محل شد و در بررسی تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی با مشاهده آثار ضرب و جرح روی بدن زن ۲۶ ساله که تبعه یکی از کشورهای خارجی بود، موضوع قتل تأیید شد. با شروع تحقیقات سرانجام در کمتر از ۴۸ ساعت قاتل شناسایی و دستگیر شد. فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه قاتل ۲۶ ساله، برادر شوهر مقتول و از اتباع بیگانه است، اضافه کرد: متهم انگیزه قتل را اختلاف و خصومت شخصی با مقتول عنوان کرد.
 
سوخت قاچاق به شناورها نرسید فرمانده پایگاه دریابانی میناب از شناسایی و انهدام 200متر خط لوله انتقال سوخت قاچاق در سواحل میناب خبر داد.
سرهنگ «کریم محمودثانی» با اعلام این خبر گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی میناب با استفاده از اشراف اطلاعاتی مطلع شدند قاچاقچیان در حال راه‌اندازی یک خط لوله انتقال سوخت قاچاق از ساحل به دریا هستند. براساس این خبر بلافاصله مرزبانان به موقعیت اعزام و پس از کمی جست‌وجو، موفق شدند لوله‌ها را در ساحل و قبل از دفن آنها در ماسه‌ها شناسایی و منهدم کنند.  قاچاقچیان، این خط لوله را که 200متر طول داشت، با استفاده از لوله‌های pvc در سایزهای 4 و 5 اینچی به طرز ماهرانه‌ای زیر ماسه‌های دریا پنهان کرده و از آن طریق قصد داشتند سوخت قاچاق را از ساحل به دریا و در نهایت به شناورهای متخلف انتقال دهند.
 
توقیف محموله بزرگ دارو در مرز
فرمانده هنگ مرزی مریوان از کشف محموله داروی قاچاق در نوار مرزی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مجید دالوند در تشریح جزئیات این خبر گفت: مرزبانان با مجموعه‌ای از اقدامات اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو قصد خارج کردن محموله داروهای انسانی را دارند، منطقه را تحت کنترل خود گرفتند و در یک عملیات منسجم توانستند ۲۳ هزار و ۹۵۰ عدد قرص و ۱۲ هزار قلم انسولین قاچاق را کشف و از خروج غیرقانونی آنها از کشور جلوگیری کنند.  فرمانده هنگ مرزی مریوان با بیان اینکه تلاش‌ها برای دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد، تصریح کرد: ارزش داروهای مکشوفه در دست بررسی کارشناسان است.
 
دستگیری سارقان 7 میلیارد تومانی پسته
فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی و دستگیری عاملان سرقت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلو پسته و برخی تجهیزات برق‌رسانی در حوزه شهرستان انار خبر داد.
سردار ناصر فرشید در تشریح این خبر بیان داشت: همزمان با فصل برداشت محصول پسته، تدابیر خاصی از جمله افزایش تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس در محدوده باغ‌های کشاورزی و سرکشی شبانه‌روزی تیم‌های گشت انتظامی از نگهبانان باغ‌های پسته در شهرستان‌های نیمه شمال و غرب این استان صورت گرفته است. در همین رابطه مأموران پلیس آگاهی شهرستان انار با اطلاع از سرقت پسته در حجم‌های بالا با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و اقدامات اطلاعاتی بعدی، پنج متهم دخیل در این سرقت‌ها را که از اتباع بودند، دستگیر و چندین محموله پسته سرقتی به وزن در مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ کیلو را کشف کردند.
وی تصریح کرد: این پنج متهم در ادامه به سرقت تعدادی دام و همچنین سرقت بیش از پنج هزار متر سیم و کابل برق هم اعتراف کردند. وی گفت: کارشناسان مربوطه ارزش مجموع این اقلام سرقتی را قریب به ۷۰ میلیارد ریال برآورد کردند و پی‌جویی‌های پلیس برای شناسایی دیگر متهمان مرتبط با این سارقان در دست انجام است تا دسترنج یکساله کشاورزان این منطقه به آنان بازگردانده شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی