رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا:

برای مبارزه با قاچاق کالا با کسی تعارف نداریم

گروه حوادث/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۲۸ خودروی لوکس قاچاق در کشور، ۱۵۸ پرونده کلان ملی با ارزش 11 هزار میلیارد تومان و دستگیری ٢ هزار و 990 نفر از مخلان امنیت اقتصادی طی چهار ماه نخست امسال خبر داد.
 سردار حسین رحیمی صبح شنبه در نشست خبری گفت: اکنون که در زمان جنگ ترکیبی و شناختی هستیم، وجود خبرنگاران و حضور آنها در مأموریت‌های پلیس سبب می‌شود اقدامات مأموران در این حوزه بهتر به مردم معرفی شود. یکی از اقشاری که بسیاری از موضوعات مفاسد اقتصادی به آنها اطلاع داده می‌شود، خبرنگاران هستند و چه خوب است که این افراد با پلیس در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوانیم ریشه فساد در جامعه را خشک کنیم.
 وی پلیس امنیت اقتصادی را پلیسی نوپا برشمرد و گفت: این پلیس حدود چهار سال پیش ایجاد شد و اصلی‌ترین مأموریت آن برقراری امنیت برای کسانی است که در عرصه تجارت و اقتصاد مشغول فعالیت هستند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه سال 1402 سال سخت قاچاقچیان است، اضافه کرد: قاچاق کالا یعنی ضربه زدن به پول کشور و بیکار کردن کارگران و خاموش شدن تولید در کشور، ما در این زمینه (قاچاق کالا) با هیچ شخصی تعارف نداریم و به‌شدت با مقوله قاچاق بویژه قاچاق کالا برخورد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف کرده‌ایم، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد افزایش داشته است. همچنین 7 هزار خودروی شوتی در 128 طرح ویژه پلیس امنیت اقتصادی توقیف شده‌اند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 24 درصدی در این زمینه بوده‌ایم.
 رحیمی از کشف 133 میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی و تحویل به مسئولان مربوطه خبر داد و گفت: متأسفانه مقدار زیادی سوخت قاچاق نیز از سوی قاچاقچیان فروخته شده و از دست رفته است.
 وی افزود: در چهارماهه نخست امسال 2 هزار و 290 نفر از مخلان امنیت اقتصادی دستگیر شدند که ارزش ریالی پرونده‌های این مجرمان 21 هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین در بحث قاچاق طلا نیز ١٧٠ درصد افزایش کشفیات داشتیم. در حوزه قاچاق دارو بالغ بر ٣۵ درصد و در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی هم ۵٩٧ درصد افزایش کشفیات داشتیم.
وی از کشف ٢٢٨ خودروی لوکس شامل بنز و پورشه و بی‌ام‌ و و... خبر داد و گفت: در همین چهارماه ۵۴ درصد افزایش برخورد با قاچاق خودروهای لوکس را داشتیم.
جستجو
آرشیو تاریخی