صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دستگیری یک عضو داعش در سراوان
 خبر اول اینکه،فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری عضو گروهک تروریستی داعش در شهرستان سراوان خبر داد. سردار دوستعلی جلیلیان گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی مشخص شد عضوی از گروهک تروریستی داعش در یکی از محلات شهرستان سراوان ساکن شده است.وی تصریح کرد: در ادامه پس از رصد لحظه ای اقدامات و تحرکات این فرد، سرانجام مخفیگاهش شناسایی و با اشراف دقیق اطلاعاتی طی یک عملیات منسجم و هماهنگ با سربازان گمنام
امام زمان (عج) در فرماندهی انتظامی و اداره اطلاعات، فرد داعشی در سطح شهرستان سراوان دستگیر می شود. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد که دارای تابعیت ایرانی است با یک برنامه ریزی هدفمند در این منطقه به تبلیغ برای گروهک تروریستی داعش اقدام می‌کرده است.
پاسخ منفی طالبان به امریکا
در مورد پیشنهاد ناامن‌سازی ایران
 خبر دیگر اینکه، «فارس» افغانستان در گزارشی به نقل از منابع نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده طالبان در دوحه خبر داد که تام‌وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در دیدارهای پیاپی خود با مسئولان طالبان همواره این درخواست را مطرح کرده است که افغانستان تحت حاکمیت امارت اسلامی به نیرویی ناامن‌کننده جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. گفته می‌شود در چند دیدار آخر نماینده امریکا صراحتاً اعلام کرده است که کشورش حاضر است در عوض ایفای نقش ناامن‌کننده از سوی طالبان، بخشی از دارایی‌های افغانستان که پیش از این توسط واشنگتن بلوکه شده است را آزاد کند. منابع می‌گویند طالبان صراحتاً به این پیشنهاد امریکا پاسخ منفی داده و آن را رد کرده است.
پرونده داماد روحانی بررسی می‌شود
 دست آخر اینکه، دستکاری در آزمون خلبانی داماد حسن روحانی و اعطای مجوز خلبانی به او با وجود نمره مردودی در سازمان هواپیمایی بررسی می‌شود. به گزارش تسنیم، محمد شهبازی سرپرست معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته از بررسی این اتفاق که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ پس از ارسال اسناد و مدارک به سازمان هواپیمایی کشوری رخ داده خبر داد و در پاسخ به اینکه آیا در صورت محرز شدن اخذ مجوز این فرد با نمره مردودی امکان لغو مجوز وی وجود دارد یا خیر، تأکید کرد: باید این موضوع به طور کامل بررسی شود و سپس در این باره اعلام نظر می‌شود. بر اساس تصاویری که روز چهارشنبه از اسناد مربوط به نمرات آزمون خلبانی کامبیز مهدی‌زاده در برخی رسانه‌ها منتشر شد، او در سه آزمون متوالی خلبانی در اسفند 1396، اردیبهشت و خرداد 97 با وجود اندک افزایش در نمره مردود می‌شود. اما پس از آزمون سوم با صدور دستوراتی مبنی بر حذف نمره منفی و حذف یکی از سؤالات نمره مهدیزاده از 65 به 70 افزایش پیدا کرده و قبول اعلام می‌شود. بر اساس این اسناد او بدون لحاظ شدن پیش‌نیازهای لازم برای شرکت در آزمون تایپ هواپیما معرفی شده و در این مورد هم بعد از یک بار مردودی، با نمره 70 قبول اعلام می‌شود، اما این نمره در گواهینامه او درج نمی‌شود. داماد رئیس‌جمهوری سابق در زمان حاضر دارای گواهینامه CPL/IR است که تاریخ اعتبار آن از مرداد سال گذشته منقضی شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی