خرده خبر

کار بزرگ فرانک در گلاسکو
فرانک پرتوآذر، دوچرخه‌سوار کوهستان ایران، با‌حضور در رقابت دختران جاده، در خط مسابقه جاده قهرمانی جهان قرار می گیرد. او که رکابزن تخصصی جاده است و تنها دختر ایرانی در رقابت‌های قهرمانی جهان گلاسکوی اسکاتلند، پنجشنبه در ماده کراس کانتری مسافت کوتاه کنار54 رکابزن پا زد وسی‌وسوم جهان شد. او اما به خاطر دختران جاده تصمیم گرفته در رشته غیر تخصصی‌اش شرکت کند. فرانک می‌خواهد برای ارتقای دو برابری امتیاز قهرمانی کشور جاده ، در خط  استارت مسابقه جاده قهرمانی جهان بایستد.   


بازگشت قهرمان جهان به تشک
کامران قاسم‌پور بعداز چند ماه مصدومیت، دیروز روی تشک، تمرین سبک انجام داد. او که بخاطر مصدومیت ‌از ناحیه ران حضور در دو تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی را از دست داد، با تشدید مصدومیتش ، گفته می‌شد، شاید حضور در مسابقات جهانی بلگراد را نیز از دست بدهد. قهرمان کشتی آزاد جهان که یکی از شانس‌های اصلی مدال طلای مسابقات جهانی 2023 بلگراد محسوب می‌شود، روزهای قبل مرورفن کرده بود، دیروز سرانجام روی تشک رفت و با کشتی‌گیرانِ سبک‌تر از خودش، تمرین کشتی انجام داد.


اسفندیار و سعادت غایبان قهرمانی آسیا
تیم ملی والیبال ایران، با حذف امیر حسین اسفندیار و بردیا سعادت، برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا، دیروز به هتل آنا ارومیه اسباب کشی کرد. بهروز عطایی بعد ازتمرین 5 روزه تیمش در ارومیه، میزبان قهرمانی آسیا روی اسم امیر حسین اسفندیار و بردیا سعادت خط قرمز کشید تا 15 بازیکن تا آخر هفته تمرین کنند و آخر هفته نیز با حذف سومین بازیکن، دو روز قبل از شروع رقابت‌ها، ترکیب 14 نفره تیم مشخص شود. با پایان تمرین تیم، دیروز بازیکنان از هتل جهانگردی به هتل 5 ستاره آنا اسباب کشی کردند تا اردو رنگ و بوی آسیایی بگیرد. بیست‌ودومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا، با حضور 18 تیم از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور به میزبانی شهر ارومیه برگزار می‌شود.


استارت روئینگی‌ها دردریاچه کازان
تیم ملی قایقرانی روئینگ ار‌دوی تدارکاتی یک ماهه بازی‌های آسیایی هانگژو را درکازان روسیه استارت زد. مهسا جاور، نازنین ملایی، کیمیا زارعی، زینب نوروزی، فاطمه مجلل، حمیدرضا رضوانی، شیرزاد قادری و امیرحسین محمود‌پور پاروزنانی هستند که برای هانگژو آماده می‌شوند، برای تمرین در پیست استاندارد 2 هزار متری به شهرکازان روسیه رفتند تا یک ماه زیر نظر افشین فرزام سرمربی و هما خاتمی و فرزین رضایی مربیان تیم ملی در شرایط استاندارد و بدون دغدغه پایین بودن آب دریاچه تمرین کنند. پیست کازان برای بازی‌های یونیورسیاد ٢٠١٣ ساخته شده بود.


مونته نگرو؛ اولین رقیب بسکتبال
برنامه بازی‌های تیم ملی بسکتبال در تورنمنت گرجستان مشخص شد. شاگردان هاکان دمیر که دو بازی دوستانه در پرم با تیم ملی روسیه انجام دادند، براساس برنامه ریزی انجام شده، برای شرکت در تورنمنت گرجستان و برگزاری یک بازی دوستانه 19 مرداد با پرواز چارتر به گرجستان رفتند و قرار است امروز در اولین مسابقه  به مصاف مونته‌نگرو بروند. تیم ایران در صورت پیروزی در این دیدار، فردا در فینال به مصاف برنده گرجستان و اردن می‌رود در صورت شکست برابر مونته‌نگرو، یکشنبه ۲۲ مرداد، با بازنده گرجستان و اردن دیدار می کند.


امشب، فینال جام باشگاه‌های عرب
قهرمان سی امین دوره فوتبال جام باشگاه‌های عرب ۲۰۲۳ امشب در عربستان معرفی می‌شود. دراین مسابقات که پس از۳ سال وقفه برگزار ‌شد و ۳۷ تیم درآن حاضر بودند، الهلال  با نتیجه ۳ - ۱ الشباب عربستان را شکست داد و النصرعربستان هم 1-0 الشرطه عراق را با گل کریستیانو رونالدو از پیش رو برداشت تا الهلال و النصر به عنوان دو تیم عربستانی راهی فینال این تورنمنت شوند و بازی فینال را از ساعت 18:30 امروز برابر هم برگزار کنند. برای قهرمانی دراین تورنمنت، جایزه نقدی مسابقات نیز۱۰ میلیون دلار تعیین شده است.  در دوره قبل در سال ۲۰۲۰ تیم الرجاء مغرب با پیروزی بر الاتحاد عربستان قهرمان شد.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی