گزارش و خبر

برد پرسپولیس در بازی تدارکاتی
یحیی گل محمدی، سرمربی سرخپوشان همانند فصول گذشته یک روز بعد از بازی های رسمی، یک بازی دوستانه برگزار می کند تا بازیکنان ذخیره را محک بزند. این اتفاق پس از برد سرخپوشان مقابل آلومینیوم اراک رخ داد و پرسپولیس روز پنجشنبه در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم چادرملو رفت و در پایان با 3 گل به پیروزی رسید. امید عالیشاه در دقیقه ۳۱ با یک شوت محکم با پای چپ پرسپولیس را پیش انداخت. در دقیقه ۵۸  محمد عمری روی پاس عمقی اسدبیگی، در موقعیت تک به تک گل دوم را به ثمر رساند. در دقیقه ۸۰ نیز مهدی عبدی بعد از پاس خوب عمری و عبور از 2 مدافع و دروازه‌بان حریف، گل سوم را وارد دروازه تیم یزدی کرد.


افشاریان: کمک داور شاهکار کرد
دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک در حالی با تک گل علی نعمتی، مدافع سرخپوشان به پایان رسید که برخی اعتقاد داشتند گل او آفساید بود. در این بین اکثر کارشناسان داوری اعتقاد داشتند که گل پرسپولیس صحیح بود. خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این خصوص بیان داشت: «هنوز گزارش بازی پرسپولیس و آلومینیوم به دست من نرسیده اما درمورد صحنه موردنظر طبق چیزی که من دیدم کمک داور شاهکار کرد.» او در ادامه افزود: «نمی‌گویم سال گذشته داوری فاجعه بود اما خوب نبودیم. به همین منظور امسال آمدیم کارهایی انجام دادیم تا هم لیگ را برای داوران راحت‌تر کنیم و هم قضاوت‌ها بهتر شود. در اولین کار تعداد داوران را از ۱۶۰ نفر به ۹۰ نفر رساندیم و ۷۰ داور را به لیگ یک آوردیم. البته از همین ۹۰ نفر نیز ۱۶-۱۵ نفر به هر دلیل تست‌ها را پاس نکردند. با ۷۵ داور به مسابقات آمدیم و از بچه‌ها انتظار دارم به من و جامعه فوتبال کمک کنند‌. باید با آرامش و تمرکز بیشتری به قضاوت بپردازند.»

پیشنهاد ایتالیایی به اینزاگی
علاقه تاتنهام به طارمی تصادفی نیست
بحث و گمانه‌زنی درباره آینده مهدی طارمی همچنان ادامه دارد. رسانه‌های معتبر و موثق اروپایی از تمایل تیم‌های تاتنهام، میلان و اینتر به جذب مهاجم ایرانی پورتو خبر می‌دهند و تیم پرتغالی نیز برای فروش آقای گل فصل قبل، 30 میلیون یورو می‌خواهد. اینتر از جمله مشتریان جدی مهاجم ایرانی به شمار می‌رود و حتی گفته می‌شود صحبت‌های اولیه برای بررسی شرایط طارمی را از طریق واسطه‌ها جویا شده است. در همین خصوص، رافائل گارینلا نویسنده و خبرنگار ایتالیایی که یک دکتر روانپزشک است، در مطلبی که در سایت هواداری بیسکیو نراتزوری منتشر شده، به مقایسه میان گزینه‌های مطرح شده برای خط حمله اینتر پرداخته و به اینزاگی پیشنهاد داده تا مهدی طارمی را به خدمت بگیرد. در این یادداشت آمده است: «مهدی طارمی 31 سال سن دارد و قراردادش در سال 2024 به پایان می‌رسد و ارزش آن حدود 30 میلیون یورو است. پورتو، علی‌رغم این واقعیت که قرارداد با مهاجمش به پایان نزدیک شده است، به سختی ادعاهای خود را کاهش خواهد داد. طارمی یکی از بازیکنانی است که به تنهایی کار می‌کند، در جمع کردن تیم مهارت دارد و برای گلزنی می‌توانید به او اعتماد کنید. تصادفی نیست که او مورد علاقه تاتنهام است، تیمی که برای جایگزینی هری کین، یک ایرانی را شناسایی کرده است.» در ادامه این یادداشت آمده است: «طارمی تجربه بین‌المللی دارد. او یکی از بهترین بازیکنان پورتو در آخرین دوره لیگ قهرمانان اروپا بود که البته در تقابل با نراتزوری شکست خوردند. برای گرفتن او، اینتر باید پدال گاز را فشار دهد. این فوتبالیست حضور در لیگ برتر را دوست دارد اما اینتر، برخلاف تاتنهام، یک برگ برنده در جیب دارد: حضور در بهترین تورنمنت اروپایی. با وجود طارمی، تورام، لائوتارو مارتینز و کورئا (اگر ال توکو تیم را ترک کند، الکسیس سانچز می‌تواند بازگردد) آیا اینزاگی موظف است که اسکودتو را هدف قرار دهد؟ بله قطعاً.» علاوه بر این نشریه «توتو اسپورت» تورین در گزارشی ستاره ایرانی پورتو را به عنوان بهترین گزینه برای نراتزوری معرفی کرد و نوشت: «طارمی با توجه به آماری که دارد می‌تواند بهترین گزینه برای اینتر باشد. این بازیکن ایرانی از نظر بدنی مهاجمی قدرتمند است که جلوی دروازه قدرت تمام کنندگی خوبی دارد. با این حال، مانع اصلی همچنان قیمت درخواستی پورتو برای فروش این بازیکن ایرانی است. طارمی پس از سبقت گرفتن از فولارین بالوگون (مهاجم آرسنال) اکنون بهترین گزینه نقل و انتقالاتی اینترمیلان است. با این حال اینتر باید با تاتنهام برای جذب این بازیکن ایرانی رقابت کند. لندنی‌ها می‌توانند در صورت رفتن هری کین به بایرن مونیخ سراغ طارمی بروند.»

جستجو
آرشیو تاریخی