صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

  سید حسین موسوی، مدیرکل حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نقش دستگاه قضایی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست بسیار مؤثر و کلیدی است.
 داوود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وضعیت آبگیری تالاب‌های استان، گفت: با توجه به گرمای هوا و تبخیر شدید، اگر حقابه‌ها اختصاص داده نشود متأسفانه احتمال دارد وضعیت تالاب‌های خوزستان رو به افول برود و در نتیجه خدمات اکوسیستمی آنها کاهش یابد.
   رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تأکید بر ضرورت حذف واسطه‌ها از صنعت گردشگری این جزیره گفت: با تحقق این مهم، تور اپراتورها و چارتر‌کنندگانی که حلقه اصلی صنعت گردشگری هستند به تعادل خواهند رسید.


  احمد دانایی‌نیا، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: ۴۲ اثر ناملموس تاکنون از کاشان به ثبت رسیده است. همچنین در تازه‌ترین مورد سه موضوع «آداب و رسوم اسفندی روستای آذران»، «مهارت پخت سوهان میرزاحسینی» و «مهارت پخت باقلوای کاشان» در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
   رحمان سادات نجفی، مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به نقش این جزیره در توسعه و اشتغال زایی در منطقه گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر فقط از مناطق محروم استان هرمزگان در کیش مشغول به کار هستند.
  هانی رستگاران، پژوهشگر میراث ناملموس و فرهنگ عامه گفت: آیین سنتی «نوسال» یا «علی علی» نوعی مراسم شکرگزاری است که هر نیمه مردادماه در روستای تویه شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

   هادی شاهوردی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: ۶۰ بسته سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از سوی این اداره کل تهیه شده که آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.
  محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تأکید بر اینکه تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز این دریاچه به صورت عملیاتی در دستور کار است، گفت: به وعده هر سه ماه یک‌بار افتتاح یک طرح برای احیای دریاچه ارومیه عمل شده، اما نجات دریاچه نیازمند همراهی مردم است.


   مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: مرمت ۶ سرای بازار تاریخی اراک با هدف حفظ این اثر تاریخی ارزشمند آغاز شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی