صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

نرخ خرید توافقی برنج پرمحصول
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول گفت: از گلوگاه تا نور، مراکز خرید توافقی آماده خرید برنج شالیکاران است. به گزارش بازار، عباسعلی وفائی‏نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست‏های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید محصول برنج، سبب شد نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول افزایش یابد. وی با بیان اینکه براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف‏کنندگان و تولیدکنندگان و ابلاغ شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول در ارقام پرمحصول اعلام شده است، افزود: نرخ جدید خرید انواع برنج براساس حداکثر 8‏درصد شکستگی برنج در رقم ندا هر کیلو 35هزار و 300‏تومان و برنج شیرودی به قیمت 40 هزار و 500 تومان و رقم فجر هم 46 هزار و 650 تومان به فروش می‏رسد. وفائی‏نژاد خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج‏های پرمحصول با ورود اتحادیه شرکت‏های تعاونی شالیکوبی‏داران و اتحادیه تعاونی روستایی استان در محدوده شهرستان گلوگاه تا نور انجام می‏شود و محدودیتی در خرید و تحویل برنج به مراکز وجود ندارد. وفائی‏نژاد ادامه داد: قبل از اعلام نرخ جدید خرید برنج ندا هر کیلو 33 هزار تومان و قیمت برنج شیرودی هر کیلو 39 هزار تومان بود.

پیش‌فروش بلیت سفرهای جاده‌ای اربعین
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت سفرهای اربعین از شنبه آینده، گفت: پیش‌بینی لازم برای تسهیل سفرها انجام شده است. داریوش باقرجوان اظهار کرد:‌ با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی از شنبه هفته آینده (21 مرداد) پیش‌فروش اینترنتی اربعین سفرها به مقصد استان‌های مرزی و مرزهای 6 گانه آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: زیرساخت‌های فروش اینترنتی یا رزرو برای بازگشت زائران نیز در حال ایجاد است و زائران باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های خود را در بازگشت به کشور و ورود به مرزها انجام دهند. مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توجه به اینکه شاید برنامه زمانبندی دقیقی برای برگشت زائران از سمت عراق به دقت انجام نشود، لذا در این خصوص حداکثر 6 ساعت برای انتقال و جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده است. کسانی که بلیت رزو کرده‌اند، فارغ از هرگونه ناوگانی که در لحظه ورود به کشور موجود باشد کار جابه‌جایی انجام می‌شود در غیر این صورت زائران منتظر اتوبوس مورد نظر خود می‌شوند.
باقرجوان اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای است که باید تمام چهارچوب‌ها و زیرساخت‌هایی که در حوزه جابه‌جایی و حرکت ناوگان حمل‌و‌نقل وجود دارد مرور شود، در این راستا مانور هماهنگی اربعین در پایانه برکت مهران با حضور 18 استان آغاز، برگزار و مسائل و مشکلات موجود احصا خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی