صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اخبار

فعالیت بیش از 3 میلیون و 500هزار نفر کارگر بیمه شده در تهران
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه 48 درصد تولید کل کشور در تهران است، گفت: بیش از 3 میلیون و 500هزار نفر کارگر بیمه شده در تهران فعالیت دارند.
بر اساس گزارش منتشر شده از مرکز آمار ایران، سهم اشتغالزایی بخش خدمات در استان تهران بسیار بالاست. از سوی دیگر سهم شاغلان بخش کشاورزی از کل شاغلان استان تهران بسیار ناچیز برآورد شده است.
بررسی آماری از استان تهران در بهار 1402 بیانگر این است که نرخ مشارکت اقتصادی در تهران در بهار 1402 حدود 40 درصد و بهار 1401 حدود 40.9 درصد بوده است. نسبت اشتغال تهران در بهار 1402 حدود 36.9 درصد و در بهار 1401 حدود 37.7 درصد بوده‏است. نرخ بیکاری در این استان نیز در بهار 1402 حدود 7.6 درصد و در بهار 1401 حدود 7.8 درصد بوده است.
به گفته حامد ویس کرمی رصد حوزه‏های تخصصی دستگاه‏های اجرایی تأثیر بسزایی در بهبود خدمت‏رسانی در آن حوزه را به همراه دارد.حامد ویس کرمی با اشاره به حجم بالای صنایع، تولیدی‏ها و کارگاه‏ها در استان تهران افزود: استان تهران با توجه به فعالیت بیش از 235هزار واحد کارگری و بیش از 3 میلیون و 500هزار نفر کارگر بیمه شده از ویژگی‏های خاصی برخوردار است.

فراگیری ملی خدمات صندوق ضمانت صادرات
با حضور دولت سیزدهم در رویکرد اقتصادی تغییراتی ایجاد شد و آن توجه بیشتربه توسعه صادرات غیرنفتی بود، صندوق ضمانت صادرات نیز در این راستا تلاش برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی را مد نظر قرار داده است. رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: مدیریت صندوق در دوره جدید تلاش دارد با حضور در استان‌ها خدمات صندوق را بهتر و بیشتر به فعالان اقتصادی معرفی کند.
سیدامیر برهانی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلاتی که با پشتوانه ضمانتنامه صندوق پرداخت می‌شود ۲ درصد کمتر از نرخ مصوب بانکی است، افزود: در خصوص محاسبه وثیقه و اعتبارسنجی صادرکنندگان، هزینه دریافتی صندوق نسبت به بانک‌ها به مراتب مناسب‌تر است.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی توسعه اقتصادی صرفاً با شبکه بانکی امکان پذیر نخواهد بود و بهره‌مندی از بازار سرمایه و خدمات صندوق ضمانت توسعه صادرات در جهت تأمین منابع مالی باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل صندوق با بیان اینکه نگاه خدماتی صندوق صرفاً به شرکت‌های بزرگ نیست، تصریح کرد: اگر شرکت بازرگانی سابقه صادراتی هم نداشته باشد ولی نظر کارشناسی و اعتبارسنجی صندوق به صادراتی بودن آن برسد تا حدود یک میلیون یورو سقف اعتباری جهت اخذ تسهیلات از سیستم بانکی اعطا خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی