مصاحبه و خبر

تاج: ایران یکی از بااستعدادترین کشورها در بخش جوانان است
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در نشست رؤسای کمیته جوانان استان‌های کشور اظهار داشت: «کمیته جوانان با توجه به گستردگی تیم‌های ملی در رده‌های پایه مسئولیت سنگین و خطیری دارد که در نهایت نتیجه عملکردش درخشش تیم‌ها در مسابقات بین‌المللی است. تیم فوتبال نوجوانان که بازیکنانش از رده‌های پایه تا به این سن رسیدند توانستند جواز صعود به جام جهانی نوجوانان را کسب کنند که این امر با حمایت و پشتیبانی رؤسای کمیته‌های جوانان استان‌ها و در رأس آن کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی کادر فنی و بازیکنان رخ داده است.»
وی در ادامه گفت: «طبق اطلاعاتی که به من اعلام کردند کشور ایران یکی از با استعدادترین کشورها در فوتبال جوانان دنیاست که این امر بسیار عالی خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید فوتبال در کشور با وجود پدیده‌های اجتماعی، قابل مقایسه نیست. بسیاری از صفحات و برنامه‌های تلویزیونی بر اساس فوتبال است و از جایگاه ویژه‌ای بهره می‌برد. بعد از فوتبال، رشته فوتسال با یک فاصله بسیار زیاد از دیگر رشته‌های ورزشی جلو است و علاقه‌مندان زیادی دارد.»


توضیحات نبی درباره بازی‌های دوستانه
مهدی محمد نبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال دیروز درباره فیفادی و بازی‌های دوستانه آتی تیم ملی گفت: «اروپا خودش را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی در شهریور ماه آماده می‌کند. بنابراین تنها بلغارستان و دو تیم اروپایی دیگر امکان برگزاری بازی دوستانه را داشتند که بلغارستان از سوی قلعه‌نویی از لحاظ فنی مورد تأیید قرار گرفت. بازی با این تیم می‌تواند آزمون خوبی برای تیم ملی باشد.» وی درباره دیدار با تیم ملی کیپ ورد آفریقا بیان کرد: «آنالیز صورت‌گرفته روی بلغارستان و کیپ ورد نشان می‌دهد که تیم‌های خوبی هستند. زمان‌هایی که تیم‌ها دارند، با زمان ما برای برگزاری بازی دوستانه در فیفادی نیازمند هماهنگی از پیش انجام شده بیشتری است که برای سال آینده انجام شود. اولین بازی تیم ملی روز 16 شهریور مقابل بلغارستان است. تیم ملی حدود پنج روز قبل از بازی عازم بلغارستان خواهد شد. ضمن اینکه در صورت نهایی شدن بازی با کیپ ورد، این مسابقه روز 21 شهریور در تهران برگزار خواهد شد و بلافاصله تیم ملی باید برای تورنمنت اردن در مهر ماه آماده شود که اولین بازی، 16 مهر ماه برابر عراق برگزار خواهد شد.»


احتمال فسخ خرید جدید استقلال
نشریه الرابعه عراق خبر داد که محمد منتظر خرید جدید استقلال می‌تواند قراردادش را با این باشگاه فسخ کند. این رسانه در ادامه عنوان کرد که پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته است و به همین خاطر این بازیکن نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. مدیریت باشگاه تهرانی در صدد حل این مشکل است اما در صورت تداوم این موضوع، این بازیکن عراقی می‌تواند قراردادش را با استقلال فسخ
کند.


شهریاری: اگر از وام 150 میلیاردی به پرسپولیس سند دارند، رو کنند
نشست خبری حسین شهریاری، رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش دیروز برگزار شد. شهریاری در واکنش به داشتن سند کمک ۱۵۰ میلیاردی صندوق به پرسپولیس بیان کرد: «این افراد چرا سندش را منتشر نکردند؟ ما منتظر جزئیات هستیم. وزارت ورزش و ما از آن منبع شکایت کردیم و دادگاه داریم. ۱۵۰ میلیارد را از کجا پیدا کرده‌ایم به پرسپولیس بدهیم؟ استقلال و پرسپولیس به صندوق بدهکارند. گفتند مسابقه دوستانه‌ای می‌گذاریم و حاصلش را به صندوق می‌دهیم. پنج، شش سال پیش عددی حدود یکی دو میلیارد تومان به این دو باشگاه داده بودند که با قیمت روز بزرگ‌تر می‌شود. قرار نیست صندوق به این دو باشگاه کمک کند.» او در واکنش به اینکه فردی به نام الکس ادعا کرده می‌خواهد باشگاه پرسپولیس را بخرد و قرار است با درویش جلسه داشته باشد، بیان کرد: «ما پول را بر اساس ضوابط قبول می‌کنیم. ابتدا پول باید به حساب پرسپولیس بیاید و بعد خرج شود. اینکه خارج از ضوابط پول بدهد قبول نمی‌کنیم. آقای الکس پارسال هم نامه‌ای داده بود و من رونوشت نامه را دیدم. گفتند می‌خواهم پرسپولیس را بخرم اما اتفاقی نیفتاد.»

جستجو
آرشیو تاریخی