لیگ برتر فوتبال از امروز آغاز می‌شود

تولد جوان 23 ساله!

حامد جیرودی
روزنامه نگار

23 عددی است که حالا باید آن را به دوره جدید لیگ برتر فوتبال ایران الصاق کرد. درباره عدد 23 نکات مختلفی وجود دارد اما یکی از جالب‌ترین آنها این است که سلول زایای معمولی انسان ۲۳ کروموزوم دارد و سایر سلول‌های انسان ۴۶ کروموزوم در ۲۳ جفت دارند. همچنین درباره این عدد می‌توان به این اشاره کرد که انحراف مداری زمین حدود ۲۳ درجه است.
حالا بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسیده است. رقابت‌هایی که از سال 1380 آغاز شده و حالا تبدیل به یک جوان 23 ساله شده است. جوانی که در طول این سال‌ها با مشکلات و حاشیه‌های زیادی مواجه بوده اما حالا موسپید کرده‌های فوتبال ایران، انتظار دارند تا این جوان بالغ‌تر شده باشد و با تجربه سال‌های قبل، در مسیر درست‌تر حرکت کند. جوانی که از همان ابتدا نام حرفه‌ای و برتر روی آن نهاده شد اما شمایلی از یک حرفه‌ای که دارای برتری است، چندان در آن دیده نشده است. نداشتن امکانات لازم مانند ورزشگاه‌های مدرن با چمن مناسب، عدم برنامه‌ریزی مناسب، وضعیت هواداران و شرایط مختلف و عجیبی که تیم‌های حاضر در لیگ برتر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باعث شده هنوز تا رسیدن به یک لیگ برتر ایده‌آل فاصله زیادی داشته باشیم.
یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که همچنان پاپرجاست، نبود VAR یا همان کمک داور ویدیویی است که بعید به نظر می‌رسد در لیگ بیست و سوم هم راه‌اندازی شود. با این حال، انتظار می‌رود که اشتباهات داوری تأثیر‌گذار کمتر شود تا تیم‌ها بتوانند رقابت پایاپای و عادلانه‌تری با هم داشته باشند. مشکلات لیگ برتر فوتبال، بسیار زیاد است اما هیجان حاکم بر این مسابقات، باعث شده تا علاقه‌مندان به فوتبال کشور، بی‌صبرانه در انتظار شروع لیگ باشند که از امروز با برگزاری پنج دیدار آغاز می‌شود و سه دیدار هفته اول آن هم فردا برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی