صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

نوجوانان کشتی آزاد قهرمان جهان شدند
خلیلی، ستاره جدید 65 کیلو
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان 2023 ترکیه با درخشش ملی‌پوشان کشورمان در هر دو رشته به پایان رسید. شاگردان محسن سوریان با کسب یک مدال طلا،
یک نقره، دو برنز و 113 امتیاز روی سکوی قهرمانی دنیا ایستادند.
اما آزادکاران کشورمان نتایج بهتری از کشتی فرنگی به دست آوردند. آنها هر چند در 5 وزن اول، فقط یک مدال طلا و یک برنز به دست آوردند، اما به عنوان تنها تیمی که در 5 وزن دوم و پایانی موفق به حضور در 3 فینال روز پایانی شده بود، خیلی بهتر از عملکردی که در روز نخست داشتند، در 5 وزن دوم کشتی گرفته و نتایج قابل قبولی به نمایش گذاشتند.
به رغم همه اتفاقات ریز و درشتی که در پیکارهای قهرمانی نوجوانان 2023 ترکیه رخ داد، اما قطعاً و بدون شک کسب مدال طلای وزن 65 کیلو و درخشش سینا خلیلی در فینال مقابل ماگومد علی باخراچیف (روسیه) آن هم با نتیجه 10 – صفر هم عیار طلای جهانی او را تا 24 بالا برده و توانمندی و اقتدارش را به رخ همه حریفان از جمله اسلواکی، ارمنستان، آذربایجان، آلمان و روسیه که به ترتیب با نتایج 11 – صفر، 5 – یک، 11 – 2، 8 – 2 و در فینال هم 10 – صفر مغلوب جسارت، جنگندگی و تلاش برای رسیدن به پیروزی مقتدرانه او شدند، کشیده و این امید و نوید را به کادر فنی تیم‌های ملی داد که از این پس می‌توانند به تولد ستاره درخشان دیگری در 65 کیلوی دنیا که مثل رحمان عموزاد جسورانه و جنگنده و بدون ترس مبارزه می‌کند، دلگرم
باشند.
 

درخشش میرابیان با 3 طلا
قائم میرابیان نماینده شیرجه ایران در رقابت‌های جهانی رده سنی 40 سال، با 3 طلا، کاری کرد کارستان.
میرابیان در ادامه این رقابت‌ها که در ژاپن برگزار می‌شود در رشته‌های تخته یک متر، تخته سه متر و سکو به آب زد که در نهایت با 3 طلا به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.


شطرنج زنان هم از کاروان حذف شد
تیم شطرنج زنان ایران هم از کاروان  بازی‌های آسیایی هانگژو حذف شد.
هرچند قرار بود شطرنج زنان ایران هم مسافر هانگژو باشد اما ستادعالی به دلیل عدم مدال‌آوری، بعد از والیبال، هندبال ، بسکتبال، تک سهمیه شمشیربازی و بدمینتون روی تیم زنان هم خط  قرمز کشید تا مبینا علی نسب تنها شطرنج باز زن ایران در بازی‌های آسیایی باشد.


مکزیک حریف والیبال نوجوانان شد
تیم والیبال نوجوانان ایران با صدرنشینی به
 پلی آف قهرمانی جهان رسید تا رقیب مکزیک شود. شاگردان محمد وکیلی، بعد از شکست کره و پورتوریکو، در سومین بازی دور مقدماتی قهرمانی جهان به مصاف کلمبیا رفت و قاطعانه با نتیجه ۳ - صفر و امتیازات ۲۵ - ۱۳، ۲۵ - ۲۲ و ۲۵ - ۱۶ پیروز از زمین بیرون آمد و با انصراف نیجریه 3 امتیاز مثل آب خوردن گرفت تا با چهار پیروزی، 12 امتیاز، بدون ست باخته و با صدرنشینی گروهش پا به پلی آف بگذارد. تیم والیبال نوجوانان طبق برنامه دیروز استراحت داشت تا امروز مقابل مکزیک قرار بگیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی