صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گلایه ستاره فوتسال زنان ایران پرسپولیس را وادار به تیمداری می‌کند؟

خبیری: بعید می‌دانم مخالفتی وجود داشته باشد

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

در صورت تأیید هیأت‌مدیره پرسپولیس، سرخ‌پوشان پایتخت برای حضور در فصل آینده سوپرلیگ فوتسال زنان ایران آماده می‌شوند. فرشته کریمی ستاره فوتسال زنان ایران که در آسیا هم عنوان بهترین بازیکن قاره را در اختیار دارد، نسبت به عدم حضور تیم‌های سرشناس گلایه کرد و بخش مهمی از صحبت‌های او خطاب به مدیرعامل پرسپولیس بود؛ به‌طوری ‌که او در بخشی از صحبت‌هایش خطاب به درویش گفت:
« من خودم پرسپولیسی‌ام و واقعاً از آقای درویش گلایه دارم. می‌گویند بیش از 300 میلیارد تومان سقف بودجه باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید است. واقعاً 10 میلیارد تومان باشگاه پرسپولیس برای سرمایه‌گذاری در فوتسال زنان ندارد؟ با 10 میلیارد تومان می‌توان امید قریب به یقینی داشت که تیم بتواند در سوپرلیگ زنان قهرمان شود و می‌تواند این مسأله یک جام به ویترین باشگاه پرسپولیس اضافه کند. سؤال من این است که چرا این رقم حداقلی را برای ورزش زنان بویژه فوتسال کنار نمی‌گذارید؟»
کریمی همچنین درباره احتمال کناره‌گیری‌اش از سوپرلیگ نیز می‌گوید: «ما نسل طلایی فوتسال هستیم، پس اگر ما بخواهیم به ارقام پایین رضایت بدهیم، دیگر بودجه‌ای برای بازیکنان جوان نمی‌ماند و عملاً این به معنای پسرفت فوتسال زنان ایران است. صادقانه می‌گویم که دوست دارم در ایران بازی کنم اما با ارقامی که بعضی از تیم‌ها پیشنهاد می‌دهند، واقعاً راهی جز رفتن از فوتسال ایران نیست. حتی برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس که فوتسال‌شان نوپاست، بسیار ارقام بهتری از تیم‌های ایرانی می‌دهند و برای فوتسال زنان ایران که یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را دارد، واقعاً این مسأله زیبنده نیست.»
حالا مدیران باشگاه پرسپولیس نسبت به گلایه فرشته کریمی واکنش نشان داده‌اند و از اظهارات عضو هیأت‌مدیره سرخ‌پوشان پایتخت این‌طور برداشت می‌شود که احتمالاً طی روزهای آینده، مجوز حضور تیم پرسپولیس در سوپرلیگ فوتسال زنان از سوی هیأت‌مدیره این باشگاه صادر خواهد شد.
حسین خبیری عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهارات کریمی گفت: «خانم کریمی از مفاخر فوتسال ایران و آسیا هستند و درخواست‌شان کاملاً درست و منصفانه است. البته که نه باشگاه پرسپولیس، بلکه همه باشگاه‌ها این مسئولیت را عهده‌دار شوند که در حوزه زنان سرمایه‌گذاری کنند.»
او در واکنش به تیمداری احتمالی سرخ‌ها در سوپرلیگ فوتسال زنان توضیح داد: «واقعاً در هیأت‌مدیره اکثریت اعضا موافق این مسأله هستند و در جلسه بعدی که اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد، این موضوع را مجدداً مطرح می‌کنم و امیدوارم با توجه به فرصت زمانی باقی‌مانده، این ‌بار بتوانیم با موافقت آقای درویش، موضوع را مصوب و اجرایی کنیم. در نقطه مقابل، با وجود تمایل ما به تیمداری در حوزه زنان، امیدواریم که مسئولان فدراسیون فوتبال هم کمک کنند و شرایط را برای تیمداری ما فراهم کنند.»
خبیری در پاسخ به اینکه سوپرلیگ فوتسال زنان از 31 شهریورماه آغاز خواهد شد و برنامه پرسپولیس چیست، گفت: «این موضوع باید در هیأت‌مدیره طرح شود. با شناختی که از اعضای هیأت‌مدیره دارم، بعید می‌دانم که مخالفتی وجود داشته باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی