صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

جدال آسیایی هندبال نوجوانان برای صعود به جمع 8 تیم اول دنیا

عربستان اول کار قربانی می‌شود؟

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

تیم هندبال نوجوانان، امشب می‌خواهد همان اول کار را تمام کند. کار صعود به جمع 8 تیم اول قهرمانی جهان. در اولین بازی دور یک‌هشتم و با شکست عربستان. شکستی که حکم صعودش به جمع هشت تیم اول را امضا می‌کند. شاگردان مجید رحیمی‌زاده که دور مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان با بروندی، سوئد و جزایر فارو همگروه بودند، از همان اول قدم محکم را برداشتند با تساوی 26-26 با سوئد نایب قهرمان اروپا و تیم سوم جهان. جزایر فارو تیم پنجم اروپا با سبک بازی دانمارک دومین رقیب نوجوانان بود که در ماراتن میلیمتری 27-29 مقابل هندبالیست‌های با‌انگیزه ایران زانو زد. با این پیروزی تیم نوجوانان ایران به یک‌قدمی دور دوم رسیدند و بازی آخر دور مقدماتی، بازی سرنوشت‌سازی برای ایران بود. بازی با بروندی، تیم چهارم قاره آفریقا. بازی که بی‌دردسرترین برد با نتیجه 46-24 را به نوجوانان هندبال ایران تقدیم کرد. دومین پیروزی که بعد از غیبت 13 ساله هندبال نوجوانان ایران را به دور دوم قهرمانی جهان رساند. ایران با یک تساوی و دو پیروزی و صدرنشینی به دور دوم رسید. صعودی شیرین و تاریخی.

16 تیم در مرحله یک هشتم نهایی
16 تیم با پایان مرحله مقدماتی هندبال قهرمانی نوجوانان به مرحله یک‌هشتم رسیدند. تیم‌های ایران، آلمان، جزایر فارو، عربستان، مجارستان، پرتغال، کرواسی، اسلوونی، مصر، برزیل، اسپانیا، جمهوری چک، دانمارک، نروژ، اتریش و مقدونیه به دور دوم رسیدند تا برای صعود به جمع 8 تیم اول با هم رقابت ‌کنند.
طبق قرعه مجارستان، پرتغال، کرواسی و اسلوونی در گروه یک، مصر، برزیل، اسپانیا و جمهوری چک در گروه دوم، دانمارک، نروژ، اتریش و مقدونیه در گروه سوم و ایران، آلمان، جزایر فارو و عربستان در گروه چهارم با هم رقابت می‌کنند.

عربستان؛ سکوی پرتاب صعود
مأموریت سخت تیم هندبال نوجوانان امروز، با رقابتی آسیایی شروع می‌شود.
تیم‌ها با پایان دور مقدماتی دیروز استراحت داشتند و طبق برنامه با شروع دور یک‌هشتم نهایی، هر تیم در این مرحله دو بازی انجام می‌دهند و نتیجه بازی دور مقدماتی با تیم همگروه هم در این مرحله محاسبه می‌شود. بنابراین تیم هندبال نوجوانان ایران که دور یک‌هشتم نهایی در گروه چهارم با آلمان، جزایر فارو و عربستان همگروه شده است، ساعت 20:30 دقیقه امشب در دور دوم با عربستان تیم دوم گروه G بازی دارد. بازی که حکم سکوی صعود به جمع 8 تیم اول دنیا را دارد. اتفاقی شیرین که هدف مجید رحیمی‌زاده سرمربی تیم هندبال ایران است. بازی که خاطره ماراتن نفسگیر 80 دقیقه‌ای دور نیمه نهایی قهرمانی آسیا در بحرین را تداعی می‌کند که 33-32 به نفع ایران تمام شد. بردی که ایران را به فینال آسیا فرستاد و مسافر قهرمانی جهان کرواسی کرد. نوجوانان هندبال دیروز بعد از استراحت صبح، عصر طبق برنامه سرمربی برای بازی امشب آماده شدند. آنها در تمرین توپی، مرور تاکتیک را بر مبنای ضعف و قوت‌های عربستان انجام دادند.

پارسایی: صعود می‌کنیم
مجید پارسایی سرپرست تیم هندبال نوجوانان خیلی به صعود تیمش به جمع 8 تیم اول دنیا خوشبین است. او می‌گوید: «تیم ما با یک پیروزی به جمع 8 تیم اول قهرمانی جهان می‌رسد و شک نکنید بچه‌های ما با انگیزه زیادی که دارند، در بازی امشب با شکست عربستان و صعود به دور بعد شگفتی دیگری را رقم می‌زنند. قطعاً بچه‌ها با ذهنیت پیروزی به زمین می‌روند.»او البته اعتراف می‌کند، بازی امشب راحت نیست: «به هر حال بازی با عربستان، سختی‌های خاصی دارد. شک نکنید شرایط امسال تیم‌های حاشیه خلیج فارس مثل بحرین و عربستان، بعد از اردو در مصر و اروپا مثل قبل نیست و خیلی پیشرفت کرده‌اند. اما وضعیت تیم ما در دور مقدماتی خیلی بهتر از عربستان است. چرا که ما با 5 امتیاز صعود کردیم و عربستان بدون امتیاز. بنابراین یک برد ما را بالا می‌برد.»
به نظر سرپرست تیم، نوجوانان با بازی خودشان برنده می‌شوند: «اگر بچه‌های ما بازی خودشان را به نمایش بگذارند، شک نکنید برنده بازی هستند. به هر حال 6-7 بازیکن اصلی تیم مدت‌ها روی دست هم بازی کرده‌اند و هماهنگ هستند و فقط باید برنامه کادر فنی را در زمین پیاده کنند و روز، روزشان باشد.»

 

برش

کرمی دومین گلزن دور مقدماتی
امیرحسین کرمی، بازیکن تیم هندبال نوجوانان دومین گلزن برتر دور مقدماتی قهرمانی جهان شد. او که در بازی با بروندی با 14 گل، ستاره زمین شناخته شد، بعد از پایان ۴۸ بازی دور مقدماتی، ۳۰ گل زده ثبت کرد تا بعد از اولی میتون 37 گله، بازیکن جزیره فارو نفر دوم شود.

جستجو
آرشیو تاریخی