صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

قرارداد جدید نکونام امضا شد
در حالی که گمانه‌زنی و نقد درباره شرایط مالی استقلال کم نیست، دیروز خبر رسید که قرارداد کادر فنی آبی‌ها در سکوت خبری امضا شد. جواد نکونام، محمد نوازی، بهزاد غلامپور و کیانوش رحمتی به همراه علی بنی شیخ الاسلامی اعضای ایرانی کادر فنی نکونام را تشکیل می‌دهند. همچنین یوسو سسما مربی بدنساز به همراه آندونی سسما مندز مربی توانبخشی اعضای کادر فنی استقلال هستند. قرارداد نکونام و همکارانش در حالی امضا شد که پیش از این قرارداد نکونام اصلاح شده و سرمربی استقلال رقم آن را کاهش داده بود.


نمره متوسط محبی در روسیه
روستوف شنبه شب در سومین بازی‌اش در فصل جدید لیگ برتر روسیه مقابل سامارا با نتیجه سنگین 5 -1 شکست خورد. در این بازی، محمد محبی ستاره فصل گذشته استقلال و هافبک ملی‌پوش کشورمان در این بازی از دقیقه 58 برای روستوف وارد زمین شد ولی نتوانست مانع شکست تیمش شود. سایت «چمپیونات» روسیه در ارزیابی فنی‌اش از این دیدار به محمد محبی نمره متوسط 6 از 10 را داد.


پرسپولیسی‌ها پیگیر آپشن‌ها
در حالی که دو روز دیگر لیگ برتر بیست و سوم آغاز می‌شود، بازیکنان پرسپولیس هنوز آپشن‌های دو قهرمانی فصل گذشته خود را دریافت نکرده‌اند و چشم‌انتظار محقق شدن وعده مدیرعامل این باشگاه هستند. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از بازیکنان این تیم خواسته بود تمرینات خود را آغاز کنند و او تا پیش از آغاز لیگ حتماً آپشن‌های بازیکنان را تسویه خواهد کرد، اما هنوز این اتفاق رخ نداده و بازیکنان پرسپولیس پیگیر این مسأله هستند. باشگاه پرسپولیس حدود 100 هزار دلار باید به خارجی‌های خود به عنوان آپشن پاداش بدهد و مبلغی در حدود 66 میلیارد تومان هم آپشن‌هایی است که برای دو قهرمانی باید به اعضای ایرانی تیم پرسپولیس پرداخت شود که البته هنوز این اتفاق رخ نداده است. از طرف دیگر درویش به پرسپولیسی‌ها وعده داده که 10 درصد از قراردادهای آنها را بعد از بازی هفته اول مقابل آلومینیوم به حساب سرخ‌پوشان واریز کند. بدقولی‌های صورت گرفته بابت عدم پرداخت آپشن‌ها باعث شده تا بازیکنان پرسپولیس امید زیادی برای گرفتن 10درصد قرارداد خود نداشته باشند و این مسأله را به گوش افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس رسانده‌اند تا او پیگیر وعده‌های محقق نشده مدیرعامل باشگاه باشد.
 

 الخلیفی - امباپه؛ تام و جری در پاریس
لج و لجبازی ادامه دارد!
ماجرای نقل و انتقال امباپه این روزها شبیه سریالی طولانی شده که دیگر حوصله همه را سربرده است.
لج و لجبازی ستاره یاغی و الخلیفی تمامی ندارد تا جایی که حالا ستاره فرانسوی آخرین پیشنهاد تمدید پاری‌سن‌ژرمن را هم رد کرد تا همچنان اصرارهای باشگاه را برای تمدید تا سال 2025 نادیده بگیرد.در ادامه موش و گربه بازی امباپه و الخلیفی، 40 میلیون یورو از بند وفاداری پسرناخلف پاریسی‌ها باقی مانده است که باید تا 31 آگوست پرداخت شود؛ مبلغی که پی اس جی دوست ندارد در صورت عدم تمدید امباپه به او پرداخت کند. همین هم باعث شده است که پاری‌سن‌ژرمن به فکر فروش هرچه زودتر ستاره فرانسوی‌اش باشد تا عطایش را به لقایش ببخشد. از طرفی هم حالا کیلیان پایش را در یک کفش کرده است که تا 31 آگوست قصد جدایی ندارد تا با یک تیر دو نشان بزند و با دریافت باقیمانده ‌بند وفاداری‌اش، از الخلیفی انتقام بگیرد. در این میان رئال مادرید که یک بخشی از داستان است، فعلاً در حالتی خنثی نظاره گر معرکه است، پرز با مبلغ هنگفتی که الخلیفی برای رضایتنامه انتقال امباپه می‌خواهد، کنار نیامده و همین داستان را پیچیده‌تر کرده است. از طرفی به نظر می‌رسد امباپه در صورت ادامه لجبازی و ماندن در پاریس تا پایان قرارداد برای انتقالی رایگان به برنابئو، رنگ آرامش را در پاریس نخواهد دید، همان‌طور که از تور پیش فصل ژاپن کنار گذاشته شد، احتمال نیمکت نشینی یا هر رفتاری از جانب سران پاری‌سن‌ژرمن وجود دارد. این وسط لوئیز انریکه سرمربی تازه از راه رسیده پاریسی‌ها سرگیجه گرفته و ظاهراً این پرونده دیگر حوصله‌اش را سربرده است. انریکه می‌داند که حضور ستاره یاغی چقدر می‌تواند به تیمش کمک کند اما در حال حاضر ترجیح می‌دهد تمرکز خود را روی خریدهای جدی تیم بگذارد تا در صورت نبود امباپه بتوانند جای او را پر کنند.
حالا نشریه ایتالیایی کوریره دلا اسپورت تا حدودی خیال همه را راحت کرد، این نشریه اعلام کرده است رئال 15 آگوست یعنی 24 مرداد پیشنهاد رسمی به مبلغ 220 میلیون یورو به پی اس جی ارائه می‌دهد، در صورتی که الخلیفی قبل از این مبلغ رضایتنامه برای جدایی امباپه را 250 میلیون یورو اعلام کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی