صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

با حکم رئیس قوه قضائیه انجام شد

انتصاب رئیس دیوان عالی و دادستان کل کشور

حجت‌الاسلام منتظری به سمت ریاست دیوان عالی کشور منصوب و حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد دادستان کل کشور شد.
اوایل مرداد بود که رئیس قوه قضائیه در جمع تمامی قضات دیوان عالی کشور حاضر شد تا در راستای اجرای اصل 162 قانون اساسی نظرات آنان را در خصوص انتصاب رئیس دیوان عالی و دادستان کل کشور دریافت کند. بر همین اساس روز گذشته طی مراسمی با حضور مقامات قضایی و کشوری و لشکری، رئیس قوه قضائیه پس از مشورت و اخذ نظر از تمامی قضات دیوان عالی، حجت‌الاسلام منتظری را به سمت ریاست این دیوان منصوب کرد.
رئیس عدلیه در این مراسم با بیان اینکه تحقق عدالت که از جمله مأموریت‌های قوه قضائیه است، صبر و‌ تدبیر و روحیه جهادی و همدلی و همفکری می‌طلبد، تصریح کرد: ما در قوه قضائیه از حقوقی که مرتبط به عموم‌ مردم است، حفاظت و حراست می‌کنیم و حامی آزادی‌های مشروع مردم هستیم؛ مقوله آزادی‌های مشروع، در زمره مواردی است که به لحاظ مفهومی و مصداقی، نیاز به به روزرسانی دارد.
رئیس عدلیه سپس با اشاره به سخنان رئیس جدید دیوان عالی کشور و دادستان جدید کل کشور در این مراسم، گفت: رئیس جدید دیوان عالی کشور و دادستان جدید کل کشور، به سبب آشنایی و اشرافی که با مجموعه مسائل مرتبط با امر قضا دارند، در سخنان‌شان از ارائه وعده‌های غیرقابل تحقق اجتناب کردند و این موضوع، امر پسندیده و مستحسنی است؛ فردی که با مسائل حوزه مسئولیت خود آشنایی ندارد، مبادرت به ارائه وعده‌های غیرقابل اجرا می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی