صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

بزرگترین پروژه مسکن یکپارچه کشور در بندرعباس کلید خورد

بندرعباس - عملیات اجرایی طرح ملی مسکن بندرعباس که از آن به‌عنوان بزرگترین پروژه مسکن یکپارچه کشور توصیف شده است در قالب ۱۵ هزار واحد مسکونی آغاز شد.
 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس گفت: حجم این طرح بسیار بزرگ است. اگر نرخ حداقل برای هر واحد ۲۰ هزار دلار در نظر گرفته شود برای چهار میلیون واحد مسکونی باید ۸۰ میلیارد دلار هزینه شود.
وی افزود: اگر بتوان هزینه مسکن را از سبد خانوار حذف کرد بخش عمده‌ای از فشاری که روی مردم است برداشته می‌شود چون بخش عمده‌ای از درآمدهای خانوارها صرف پرداخت اجاره خانه می‌شود که مبلغ قابل توجهی است.
رئیس شورای مسکن هرمزگان بیان کرد: نزدیک به نیمی از جمعیت بندرعباس مستأجر بوده که این موضوع به اهمیت رفع مشکل خانه‌دار شدن مردم می‌افزاید.  دوستی گفت: اکنون در شهر بندرعباس و بیشتر شهرهای این استان، آن میزان زمینی که تعهد مسئولان دولتی در مدت چهار ساله است الحاق انجام شده است.  
وی افزود: ساختمان‌های واحدهای این طرح به‌صورت آپارتمانی و پنج طبقه در مدت زمان یک و نیم تا ۲ سال ساخته و کلید آنها تحویل متقاضیان خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی