صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اخبار

استقبال کشورهای همسایه
 از داروهای با فناوری بالای ایرانی
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه داروهای تولیدی با فناوری بالا در ایران مورد اقبال کشورهای همسایه هستند، گفت: این کشورها از واردات و مصرف چنین داروهایی استقبال می‌کنند.
دکتر سیدحیدر محمدی در مراسم آیین افتتاح کارخانه نوآوری دارو-پزشکی بهستان با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه تولید دارو بسیار سخت و به نوعی جهاد تلقی می‌شود، گفت: ما در سازمان غذا و دارو خود را سرباز تولیدکنندگان می‌دانیم و وظیفه داریم ضمن حمایت از آنها فرایندهای تولید را برای آینده کشورمان تسهیل کنیم.
وی افزود: مجموعه‌ای که افتتاح شد، قرار است بزودی داروهای با تکنولوژی بالا را تولید و در اختیار مردم عزیز کشورمان قرار دهد، داروهایی که تولیدکنندگان محدودی در دنیا دارند و جزو افتخارات ما است که در صنعت تولید داروهای بیولوژیک حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به استقبال کشورهای همسایه از داروهای با فناوری بالای تولید ایران، عنوان کرد: بسیاری از محصولات بیولوژیک تولید شده در کشور ما در این کشورها مصرف می‌شود و در حوزه صادرات فرآورده‌های بیولوژیک وضعیت مناسبی داریم که برای ما افتخار بزرگی است.


صدور گذرنامه زیارتی تنها در ۳ روز
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از صدور گذرنامه زیارتی طی سه روز برای ایام اربعین خبر داد و گفت:تا به امروز برای ایام اربعین امسال ۴۹ هزار گذرنامه زیارتی صادر شده است.
سردار علی ذوالقدری درباره آخرین وضعیت صدور گذرنامه برای حضور مشتاقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در کربلای معلی به ایرنا، گفت:با وجود اینکه نخستین‌بار است که گذرنامه زیارتی در کشور صادر می‌شود، هیچ مشکلی در فرایند کار مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی پلیس صدور گذرنامه و تحویل سه روزه از زمان درخواست است، افزود:این مسأله نیز عملیاتی شده اما در برخی روزها که با پیک تقاضا مواجه هستیم ممکن است حداکثر این زمان به پنج روز کشیده شود. رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا همچنین درباره صدور گذرنامه‌های عادی و سیاحتی نیز گفت:طبق برنامه‌ریزی این مجوز خروج نیز ظرف حداکثر ۹ روز تحویل متقاضیان خواهد شد.
سردار ذوالقدری همچنین به شرایط تحویل گذرنامه‌ها اشاره کرد و افزود:تمام گذرنامه‌ها از طریق پست تحویل متقاضیان خواهد شد و از مردم می‌خواهیم از مراجعه حضوری به اداره گذرنامه یا پست برای جلوگیری از ازدحام و تسهیل در خدمت‌رسانی خودداری کنند.


رئیس مرکز اورژانس تهران:
فقط ۸۰ دستگاه آمبولانس سالم داریم
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، به تشریح مهم‌ترین مأموریت‌های نیروهای پیش بیمارستانی در استان تهران پرداخت. محمداسماعیل توکلی، در نشست خبری که در سالن کنفرانس مرکز اورژانس استان تهران برگزار شد، گفت: گستردگی کار در حوزه پیش بیمارستانی، باعث شده تا نیروهای اورژانس استان تهران بالغ بر ۹۰۰ هزار تماس از ابتدای سال‌جاری تاکنون داشته باشند. وی افزود: حال اورژانس استان تهران اصلاً خوب نیست، زیرا نیازمند ۷۰۰ پایگاه در استان تهران هستیم و ۴۰۷ پایگاه کم داریم. رئیس مرکز اورژانس استان تهران خاطر نشان کرد: کمبود ناوگان آمبولانس بسیار جدی است، به طوری که فقط ۸۰ دستگاه آمبولانس سالم داریم.
توکلی از کمبود نیروی انسانی در اورژانس استان تهران خبر داد و افزود: ما باید به ازای هر پایگاه اورژانس ۱۵ نیروی عملیاتی داشته باشیم که در حال حاضر ۶ نیرو به ازای هر پایگاه داریم.  رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با گلایه از تماس‌های تلفنی مزاحم با اورژانس ۱۱۵، تأکید کرد: طرحی در دست اجرا است و بزودی رسانه‌ای خواهد شد که بر اساس آن، از طریق دستگاه قضایی با مزاحمان اورژانس برخورد خواهد شد.


وجود ۱۹۰ گود رها شده در تهران
عضو هیأت رئیسه شورای‌اسلامی شهر تهران از قوه قضائیه و رسانه‌ها درخواست کرد تا در مورد لزوم تعیین تکلیف ۱۹۰ گود رها شده شهر تهران، ورود کنند. سوده نجفی با اشاره به گودهای رها شده در شهر تهران اظهار کرد: براساس گزارشی که از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران دریافت کردم حدود ۱۹۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۰ گود در وضعیت پرخطر قرار دارند که قریب به ۳۸ گود متعلق به شهرداری یا مشارکتی با شهرداری ‌است و ۹۳ گود هم با مالکیت شخصی ‌است و در این لیستی که ارائه شده نام افراد در آن قید شده و بخش دیگری هم متعلق به نهادهای مختلف است. ۶۷ گود رها شده در سطح شهر هم اصلاً فاقد پروانه هستند که بیشترین گودها بر‌اساس آمار در مناطق ۲۲ و یک و کمترین آن در منطقه ۹ و ۱۰ است.
 نجفی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف این گودها افزود: گودهایی در شهر تهران رها شدند که بیش از ۱۰۰ ماه هیچ فعالیتی در آن صورت نگرفته و مالک آنها هم، برخی نهادها و دستگاه‌ها و هم اشخاص و بخش خصوصی هستند. وی در پایان گفت: معاونت مربوطه اقداماتی را در این خصوص انجام داده اما کافی نیست. این گودها باید تعیین‌تکلیف و اقدامات رفع خطر درباره آنها انجام شود. اقدامات رفع خطر نباید به این خلاصه شود که دور آن فنس بکشند و رها کنند؛ کاری که در حال حاضر انجام دادند و نهادها و افراد بعد از ۱۰۰ ماه هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی