صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

حق ندارید دوره ما را یادآوری کنید!
 خبر اول اینکه، انصاف نیوز رسانه نزدیک به جناح امنیتی اصلاح‌طلبان در یادداشتی به انتقاد از مطلب هفته گذشته «ایران» پرداخت و مدعی شد که دولت سیزدهم حق ندارد فجایع دولت قبل را یادآوری کند. چرا که آیت‌الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی سال 96 از روحانی بابت انتقاداتش به دولت قبل گلایه کرده بود. نکته‌ای که انصاف نیوز و سایر شریکان رسانه‌ای «هشت سال ویرانی» باید به آن توجه کنند آن است که بازگو کردن واقعیات و یادآوری وضعیت کشور در دولت قبل منافاتی با سخنان رئیس جمهور ندارد. مسأله آن است که هیچ دولتی حق ندارد برای شانه خالی‌ کردن از زیر بار مسئولیت، مدیریت ضعیف و بی‌عملی خود را به دولت قبل نسبت بدهد و به همین بهانه از پاسخ به افکارعمومی طفره رود. قابل ذکر است که بعد از خروج امریکا از برجام، برخی مطبوعات اصلاح‌طلب مدعی بودند علت این اتفاق ریشه در «دولت قبل» دارد!

توجیه‌گران دیکتاتوری رضاخان روشنفکرند!
 دست آخر اینکه،  کارشناس شبکه سلطنت‌طلب من و تو در اظهاراتی عجیب مدعی شد افرادی مانند دکتر علی شریعتی، سیمین دانشور، جلال آل احمد و احمد شاملو و نظیر آنها را نمی‌توان روشنفکر نامید؛ چراکه این افراد تروریست بوده و نسبت به ایران عرق ملی نداشتند! به جای آنها پیشنهاد کرد افرادی مانند تقی‌زاده، فروغی و داور را باید روشنفکر خواند!
مشخص نیست از نظر جریان سلطنت طلب، ملاک منطقی برای تعیین مفهوم روشنفکر، غیر از دلبستگی و توجیه‌گری برای رژیم دیکتاتور پهلوی و تئوریزه کردن منویات دولت‌های بیگانه چیست؟ شبکه سلطنت طلب-بهایی من و تو درحالی از عرق ملی پهلوی دم می‌زند که حکومت پهلوی هم از جهت روی کار آمدن و هم از جهت بقا وابسته به کودتای خارجی و پشتیبانی بیگانگان بود و روشنفکران درباری مانند فروغی و داور و تقی‌زاده نیز عمیقاً دل در گرو غرب داشتند. از سوی دیگر، تمام این افرادی که با عنوان «تروریست» از آنها یاد کرد، مخالف و منتقد رژیم سلطنتی پهلوی بودند و اتفاقاً هزینه این مخالفت را هم با حبس و سانسور آثارشان پرداختند.

جستجو
آرشیو تاریخی