صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

آغاز مسترز تورنتو از بامداد دوشنبه
جنگ جوانان در غیاب بزرگان
امیررضا همایون / رقابت‌های بین‌المللی تنیس جهان با پایان سومین گرنداسلم ویمبلدون با قهرمانی کارلوس آلکاراز اسپانیایی، رکود عجیبی را تجربه کرد. رکود عجیب رقابت‌های بین‌المللی تنیس از بامداد دوشنبه به وقت ایران با آغاز مسترز تورنتو کانادا به پایان می‌رسد. اولین مسترز امریکای شمالی شرایط عجیبی را نسبت به گذشته تجربه می‌کند. به طور مثال نواک جوکوویچ صربستانی با پایان ویمبلدون اعلام کرد به خاطر استراحت بیشتر، در رقابت‌های کانادا شرکت نمی‌کند. در نبود جوکوویچ و قرعه‌کشی رقابت‌های تورنتو، کارلوس آلکاراز یکی از شاخص‌ترین تنیسورهای حاضر در مسترز تورنتو محسوب می‌شود. نکته جالب درباره پسر  اسپانیایی اینکه اگر همه موارد طبق برنامه پیش برود، هولگر رونه دانمارکی و کارلوس آلکاراز اسپانیایی در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها با هم روبه‌رو می‌شوند. مصافی که اگر اتفاق بیفتد، مسابقه یک‌چهارم نهایی ویمبلدون را تکرار می‌کند. مسابقه‌ای که هولگر رونه برای پیروزی در آن انگیزه زیادی دارد. چراکه او در ویمبلدون مقابل آلکاراز شکست خورده بود. یکی دیگر از بازی‌های جذابی که احتمال برگزاری آن در تورنتو وجود دارد، جدال استفانوس سیتسیپاس یونانی و یانیک سینر ایتالیایی است.


«نه» خارجی‌ها به دستیاری عطایی
چهار مربی خارجی والیبال، به فدراسیون ایران نه گفتند. به گفته محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، مذاکره با مربیان خارجی بی‌نتیجه مانده است. او می‌گوید:«بعد از بررسی در جلسات مختلف، قرار شد از بعضی مربیان خوب دنیا به عنوان مشاور و کمک استفاده کنیم. به همین خاطر با 4 مربی مذاکره کردیم که یکی از آنها استفان آنتیگا بود، اما هرچهار مربی به دلایلی از جمله قرارداد ملی یا باشگاهی و عدم تمایل به همکاری به عنوان کمک مربی به ما پاسخ قاطع و مثبت ندادند. ما هم منتظر هستیم تا ببینیم کدام یک در نهایت می‌توانند کنار بهروز عطایی مربی تیم باشند.»


توقف زنان بسکتبال در جام ویلیام جونز
تیم ملی بسکتبال زنان در نخستین دیدار جام ویلیام جونز به مصاف تیم بوسان DNK کره جنوبی که در لیگ کره رتبه دوم را در اختیار دارد، رفت. شاگردان النی کاپوجیانی که برای تدارکات قبل از کاپ آسیا در این رقابت‌ها شرکت کردند، با نتایج ۲۲ بر ۶ و ۲۳ بر ۱۲ نیمه نخست را ۴۷ بر ۱۸ واگذار کردند. وقت سوم بازی نیز ۲۴ بر ۱۱ به سود نماینده کره پایان یافت. در کوارتر آخر نیز نتیجه پایاپای ۱۸ بر ۱۵ رقم خورد و در نهایت بازی با نتیجه ۸۷ بر ۴۴ به پایان رسید. شاگردان النی در بازی تدارکاتی هر چه به دقایق پایانی رسیدند، روند هماهنگی بیشتری پیدا کردند. دیدار دوم ایران امروز ساعت ۱۰:۳۰ به وقت ایران با فیلیپین برگزار می‌شود.


نایب قهرمانی جوانان وزنه‌بردار در آسیا
تیم وزنه‌برداری جوانان ایران به مقام دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا رسید. شاگردان پانزوان با کسب 3 طلا، 11 نقره و 7 برنز، با 708 امتیاز تیمی، بعد از ازبکستان، عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آوردند. ازبک‌ها 729 پوئن کسب کردند تا بالاتر از ایران بایستند. تیم هند هم با 599 امتیاز سوم شد.


بدنسازی درارتفاع و مرورتاکتیک
تیم ملی هندبال مردان ایران برای آمادگی بیشتر قبل از بازی‌های آسیایی، برای 20 روز در صربستان اردو زد. شاگردان وسلین دور مقدماتی در گروه D بازی‌های آسیایی با تیم‌های عربستان، مغولستان و ژاپن مسابقه می‌دهند. سرمربی تیم ملی هندبال، اردوی 20 روزه تیمش را در دو مرحله تنظیم کرده است، ملی‌پوشان 10 روز در ارتفاعات یکی از شهرهای صربستان، تمرین بدنسازی انجام می‌دهند و 10 روز بعد در یکی از شهرها، علاوه بر مرور تمرینات تاکتیکی چهار بازی تدارکاتی هم با تیم‌های اروپایی انجام می‌دهند. تیم ملی هندبال ایران با برگشت از صربستان، در تهران تمریناتش را انجام می‌دهد و 28 شهریورماه برای حضور در بازی‌های آسیایی راهی هانگژو می‌شود.


محمودپور در فینال روئینگ یونیورسیاد
تنها قایقران کشورمان با اقتدار راهی فینال مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان شد.
امیرحسین محمودپور، قایقران سبک وزن تیم‌ملی در رقابت با نمایندگان ایتالیا، آذربایجان، اتریش، آلمان و اندونزی، با زمان 7‌دقیقه و 30 ثانیه و 54 صدم ثانیه به‌عنوان نفر اول گروه خود مقتدرانه راهی فینال این مسابقات شد. ملی‌پوش کشورمان امروز در فینال این رقابت‌ها به آب خواهد زد و با قایقرانانی از چین، ترکیه، هلند، اتریش و آلمان به رقابت خواهد پرداخت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی