صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هشت - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

تجهیزات جدید رزمی به یگان‌های سپاه ملحق شد

گسترش دایره اقتدار نیروی دریایی

فرمانده کل سپاه: حضور دشمن در منطقه برای ما فرصت ساز است نه خطر ساز


احاطه اقتدار نیروی دریایی سپاه با برخوردار شدن این نیرو از پهپادهای تهاجمی و موشک‌هایی با برد تا 1000 کیلومتر به وسعت اقیانوس‌ها گسترش یافت.
روز گذشته با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده «نداسا» سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی و جنگ الکترونیک رونمایی و به توانمندی‌های این نیرو الحاق شد.
به گزارش تسنیم، در میان این تجهیزات که محصول تلاش متخصصان سازمان هوا فضا، سازمان صنایع دریایی، سازمان هوایی و صنایع الکترونیک وزارت دفاع با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیانی از بخش خصوصی بوده است؛ انواع پهپادهای شناسایی، اطلاعاتی، تهاجمی و رزمی؛ انواع خودروهای پشتیبانی و فرماندهی؛ سامانه‌های جمع‌آوری، آفند و پدافند الکترونیکی در حوزه جنگال دیده می‌شود. انواع کامیون‌های پرتاب موشک‌های کروز به‌همراه سامانه‌های راداری و فرماندهی و چند صد موشک کروز و بالستیک با برد 300 تا 1000 کیلومتر نیز از جمله دیگر سامانه‌ها و تجهیزاتی بودند که به توان نیروی دریایی سپاه ملحق شدند.

قدرت‌افزایی در مقابل تحریم
سردار سلامی در یازدهمین آیین الحاق سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی به نیروی دریایی سپاه طی سخنانی با بیان اینکه ساختمان اصلی قدرت ما ناپیدا است و در تحریم دشمنان به قدرت رسیده‌ایم، تأکید کرد: ملت ایران راه خود را مستقل از اراده قدرت‌ها به پیش می‌برد و برای آنکه دشمن در محاسبات خود دقیق باشد گاهی بخشی از قدرت در حال رشد خود را نشان می‌دهیم.
به گزارش ایرنا، فرمانده کل سپاه در اشاره‌ای به حضور مستقیم دشمن در منطقه و تأثیر آن بر توسعه توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آرایش سیاسی و نظامی دشمن و نزدیک‌تر شدن آنها،شکوفایی استعدادهای ما را رقم زد و به ما ترسیم نقشه جامع پیشرفت و قدرتمندتر شدن در ارتفاع و تراز تسلط بر دشمن را آموخت. برخلاف آنکه تصور می‌شد حضور دشمن برای ما خطر ساز شود، فرصت ساز شد و با فعال شدن فرصت‌ها و گسستن زنجیره تهدیدها و مخاطرات، افزایش نرخ رشد تولید قدرت دفاعی و نظامی ما حاصل شد.
 
از سفره کسی نمی‌خوریم؛ صاحب‌سفره‌ایم
سردار سلامی شکستن ذهنیت دشمن که خود را پیشگام علم می‌دانست هنری بزرگ دانست و با این تبیین از وضعیت که «امروز تولید کننده قدرت هستیم و نه مصرف کننده قدرت»، تصریح کرد: امروز ما از باقی مانده سفره دیگران غذا نمی‌خوریم بلکه خود صاحب سفره‌ایم و قدرت ما از درون ذهن‌های جوانان و اندیشمندان این سرزمین شکل می‌گیرد. وی سپس با اشاره به اینکه برای غلبه بر ضعف‌ها و فرسایش قوت‌های دشمن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و چشم در چشم دشمن شاکله قدرت او را از عملیات روانی جدا ساخته‌ایم و با نفوذ به امنیت دشمن راه غلبه بر او را هم یافته‌ایم، تصریح کرد: شعاع تأثیر نیروهای دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران اکنون در هر نقطه از اقیانوس‌ها است. آنها فقط از مرزهای آبی دفاع نمی‌کنند بلکه از منافع ملت ایران در سراسر جهان دفاع می‌کنند و پشتوانه امنیت دریانوردی ما این قدرت تکوین یافته روی زمین است.
 
ویژگی تجهیزات الحاقی جدید
دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در سخنانی با اعلام تجهیز موشک‌های این نیرو به فناوری هوش مصنوعی و افزایش برد آشکارسازی سامانه‌های جنگ الکترونیک در بیان ویژگی‌ها و مزیت‌های سامانه‌ها و تجهیزات الحاق‌شده، گفت: از ویژگی موشک‌های جدید کروز و بالستیک افزایش برد، کاهش زمان آماده‌سازی، شلیک چرخشی و از پشت موانع، مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، تغییر هدف پس از شلیک و بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی است. سردار تنگسیری تصریح کرد: در سامانه‌های پهپادی نیز می‌توان به افزایش زمان پرواز، بزرگ و سنگین‌تر شدن سر جنگی، مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، شلیک به اهداف متحرک و شناسایی دقیق اهداف دریایی اشاره کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی