از گوشه و کنار ایران

شلیک شکارچی متخلف
به محیطبان شاهرودی
شکارچی متخلف با شلیک مستقیم به یکی از محیطبانان منطقه حفاظت شده «تپال» شاهرود وی را مجروح کرد. روز جمعه محیطبانان هنگام گشت و کنترل مناطق و زیستگاه‌های حیات‌وحش این منطقه متوجه حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز قوچ و میش شدند. هنگام رودررویی با سه شکارچی متخلف، آنها اقدام به تیراندازی با اسلحه شکاری به سمت محیطبانان کرده و پس از زخمی کردن یکی از آنها به نام «علیرضا دزیانیان» از منطقه متواری شدند.
این محیطبان مصدوم در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری و تحت درمان است. بر اساس این گزارش، دو نفر از ضاربان این محیطبان شاهرودی بلافاصله دستگیر شدند ولی ضارب اصلی متواری و تحت تعقیب است.

افزایش جانباختگان آتش‌سوزی در «اروندان»
رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان از جان باختن دو مصدوم دیگر حادثه آتش‌سوزی واحد بهره‌برداری و نمکزدایی غرب کارون خبر داد.
امید نصیری در این باره به ایسنا، گفت:دو نفر از کارگرانی که در حادثه آتش‌سوزی واحد بهره‌برداری و نمکزدایی غرب کارون شرکت نفت و گاز اروندان مصدوم شده بودند، به دلیل شدت جراحات جان باختند و آمار قربانیان به سه نفر رسید.
ظهر یکشنبه ۸ مرداد‌ماه هنگام انجام تعمیرات و عملیات جوشکاری در یکی از تفکیک‌گرها آتش‌سوزی رخ داد که یک نفر در محل جان باخت و 6 کارگر دیگر مصدوم شدند.

آدم‌ربایی 30 میلیارد ریالی
در قزوین
مرد جوانی که برای تسویه‌حساب مالی دوستش را ربوده و از او 30 میلیارد ریال چک و سفته گرفته بود، از سوی پلیس قزوین دستگیر شد.
علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در تشریح ماجرا گفت:چند روز قبل یکی از شهروندان به کلانتری 11 مدرس شهرستان قزوین مراجعه کرد و از ناپدید شدن برادرش خبر داد. در بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد آخرین مکالمه تلفنی وی با فردی بوده که با او اختلاف مالی داشته است.
فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد:در ادامه تحقیقات از اعضای خانواده مرد گمشده مشخص شد وی با فردی از آشنایان اختلاف مالی داشته و مدتی قبل نیز پیامکی تهدید‌آمیز از یک شماره ناشناس برای همسر مرد گمشده ارسال شده است، بدین ترتیب احتمال وقوع آدم‌ربایی قوت گرفت و با هماهنگی‌های لازم قضایی و اقدامات اطلاعاتی ویژه، مخفیگاه متهم در کمتر از 8 ساعت مورد شناسایی قرار گرفت و وی در عملیاتی ضربتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد. در این عملیات مرد ربوده شده که در منزل یکی از اقوام فرد آدم‌ربا محبوس شده بود نیز آزاد شد. در بازدید از مخفیگاه متهم تعداد قابل‌توجهی اوراق و مدارک مالی به ارزش بالغ بر 30 میلیارد ریال که با تهدید از گروگانش گرفته بود، کشف شد.

کلاهبرداری به بهانه پرداخت وام
اعضای یک باند که به بهانه پرداخت وام کم‌بهره از هزار نفر کلاهبرداری کرده بودند در زنجان دستگیر شدند.
سردار محمد طراقیه، فرمانده انتظامی استان زنجان گفت:پس از شکایت چندین نفر مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت تعاونی از شهروندان به بهانه پرداخت تسهیلات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری موفق شدند ۴ متهم متواری را در یک عملیات غافلگیرانه در استان‌های زنجان و البرز شناسایی و دستگیر کنند. فرمانده انتظامی استان زنجان گفت:با دستور مقام قضایی و صدور قرار مناسب، ۴ متهم این پرونده روانه زندان مرکزی زنجان شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی