نجات نفســـــگیر یک کارگر از ارتفاع 40 متری

گروه حوادث/ عملیات نفسگیر امدادگران آتش‌نشانی برای نجات کارگری که در ارتفاع 40 متری بین زمین و آسمان معلق مانده بود، با موفقیت پایان یافت.
آتشپاد دوم مجید فرهادی مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد در تشریح این ماجرا گفت: صبح دیروز خبر گرفتار شدن یک کارگر ساختمانی در جرثقیل تاور کرین در بلوار اقدسیه مشهد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و ستاد فرماندهی بلافاصله تیم امداد و نجات ایستگاه‌های ۷ و ۳۰ این سازمان را به همراه ۳ خودرو با ۹ نفر آتش‌نشان و همچنین خودرو نردبان امداد و نجات به محل اعزام کرد.
محل حادثه یک ساختمان در حال ساخت بود که یک جرثقیل تاور کرین در ارتفاع بیش از ۴۰ متری این مکان مشغول به کار بود و اپراتور جرثقیل در اقدامی ناایمن و خطرناک برای جابه‌جایی کارگران از طریق جعبه حمل نخاله اقدام کرده بود اما به دلیل نقص فنی تاور کرین ناگهان یک کارگر داخل باکس فلزی جرثقیل در وضعیتی نامتعادل بین زمین و آسمان گرفتار مانده و امکان دسترسی به وی میسر نبود.
آتشپاد دوم مجید فرهادی خاطرنشان کرد: نجاتگران ضمن ایمن‌سازی محیط، با حضور بر بالای این جرثقیل کارگر گرفتار را از جعبه بیرون کشیده و بوسیله تجهیزات ویژه کار در ارتفاع، این فرد را صحیح و سالم نجات داده و به زمین منتقل کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی