پله برقی دست کودک 9 ساله را بلعید

گروه حوادث/ همزمان با حادثه هولناک قطع انگشتان دست یک کودک در پله برقی پل عابر پیاده در جنوب تهران، سازمان زیباسازی شهرداری تهران علت این حادثه را ناشی از بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری والدین کودک عنوان کرد.

این سازمان در تشریح حادثه گفت:در پی حادثه جمعه شب ۱۳ مرداد در پل عابر پیاده مکانیزه محله تختی در منطقه ۱۶ که طی آن یک کودک اتباع ۹ ساله دچار حادثه از ناحیه دست شد، به اطلاع می‌رساند کودک در پله برقی که در مسیر پایین‌رو حرکت می‌کرد روی پله‌ها به شکل نشسته در حال حرکت بوده و دست خود را روی سطح پله قرار داده بوده و پس از رسیدن به سطح ثابت (صفحه کامپلیت) ناگهان انگشتان وارد دندانه‌های پایانی پله و به داخل کشیده شده که پس از آن بلافاصه مکانیزم ایمنی صفحه کامپلیت درگیر شده و فرمان خاموش شدن پله برقی صادر شده است.
مطابق با استاندارد جهانی استفاده از پله برقی، استفاده کودکان از پله برقی باید با حضور والدین و در حالی که دستشان در دست آنهاست انجام شود و علائم هشدار مربوطه در کلیه پله برقی‌های سطح شهر نصب شده است. لازم به توضیح است مدار فرمان پله برقی مذکور دارای کارکرد مناسب بوده که مطابق گزارش افسر ایمنی که طی هفته جاری و ۳ روز قبل از حادثه بازدید شده، تمامی اجزای ایمنی دارای عملکرد مناسب  و شانه‌های صفحه کامپلیت به‌ صورت سالم بوده و بازدید صورت گرفته توسط کارشناسان ایمنی گواه همین موضوع است.
بر این اساس حادثه پله برقی به‌ وجود آمده در پل عابر مکانیزه تختی بر اثر بی‌احتیاطی کودک و والدین او به دلیل نشستن کودک روی پله برقی و بی‌توجهی به علائم هشداردهنده بوده است، در صورتی که اگر سیستم ایمنی خاموشی پله برقی بموقع فعال نمی‌شد، ممکن بود حادثه دلخراش‌تری پیش آید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی