صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

رونمایی از ۲ حریف تیم ملی
تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است اردوی شهریور خود را از ۱۰ یا ۱۱ شهریور آغاز کند و روز ۱۶ شهریور به مصاف بلغارستان برود. مسئولان فدراسیون فوتبال برای انتخاب حریف دوم تیم ملی در این فیفادی با کشورهای آفریقایی مذاکره کردند که طبق اعلام مهدی تاج کیپ وِرد، تیم ۶۶ رنکینگ جهانی احتمالاً برای بازی دوستانه (21 شهریورماه) با شاگردان قلعه‌نویی به تهران بیاید. تیم ملی در حالی به مصاف کیپ وِرد می‌رود که نام این تیم شاید برای اهالی فوتبال کشورمان خیلی شناخته شده نباشد. این تیم که در بازی‌های اخیر خود مقابل مراکش به تساوی بدون گل رسید، در رده‌بندی فیفا بین تیم‌های آفریقایی، رده سیزدهم را به خود اختصاص داده و در رده‌بندی کلی نیز روی پله 66 قرار دارد. از جمع بازیکنانی که اخیراً به تیم ملی این کشور دعوت شده‌اند، تنها یک بازیکن در لیگ داخلی این کشور مشغول است و اکثر بازیکنانش در لیگ‌های اروپایی حضور دارند. گفتنی است قرار است ایران مهر ماه در تورنمنت اردن شرکت کند و ملی‌پوشان کشورمان روز ۲۱ مهر به مصاف عراق خواهند رفت. برنده این بازی نیز در فینال مقابل تیم برنده بازی اردن و قطر قرار می‌گیرد.
 

قرارداد 2 ساله بازیکن عراقی با استقلال
مربی اسپانیایی: نکونام از استقلال تعریف می‌کرد
در روزهای گذشته انتقادات زیادی در خصوص غیبت مربی بدنساز در تمرینات استقلال و همچنین ناتوانی مسئولان باشگاه در جذب بازیکنان مورد نظر جواد نکونام، سرمربی تیم مطرح شد. بر همین اساس بالاخره روز چهارشنبه وسو سسما مربی و بدنساز به همراه آندونی سسما مندز مربی ریکاوری و بازتوانبخشی به جمع کادر فنی استقلال اضافه شدند. سسما که پیش از این در فولاد حضور داشت، پس از اضافه شدن به کادرفنی استقلال، اظهار داشت: «خوشحالم از اینکه دوباره به ایران برگشتم و به باشگاه بزرگ استقلال آمدم. خیلی سال پیش با نام این باشگاه آشنا شدم. زمانی که جواد نکونام در اوساسونا بود در مورد استقلال صحبت می‌کرد. حالا سرنوشت و زندگی بعد از چند سال من را به این باشگاه بزرگ آورده است.» علاوه بر این روز پنجشنبه محمد منتظر، کاپیتان تیم امید عراق پس از جلسه با علی خطیر و موفقیت در تست‌های پزشکی با امضای قراردادی 2 ساله رسماً به استقلال پیوست. این بازیکن 22 ساله سابقه بازی در تیم‌های الکرخ، نیروی هوایی، الزورا، نفت و التعاون عراق را دارد و یک بازی ملی برای تیم ملی بزرگسالان عراق نیز در کارنامه محمد دیده می‌شود. محمد در خصوص پیوستن به استقلال، اظهار داشت: «خیلی خوشحالم با تیم بزرگ استقلال که دوبار در آسیا قهرمان شده و سابقه قهرمانی در لیگ داخلی را دارد، قرارداد بستم. از هواداران تشکر می‌کنم که از بدو ورودم به ایران حمایتم کردند. امیدوارم بتوانم با تلاش بیشتر، محبت و حمایت هواداران را جبران کنم.» هافبک جوان استقلال در مورد لقب «کنوش» (در زبان عراقی به معنی زبر و زرنگ) عنوان کرد: «این لقب را در عراق به من دادند، وقتی در آکادمی مرحوم عمو بابا سرمربی سرشناس عراق بودم. در تمام تیم‌های پرطرفدار و تیم ملی این لقب همراه من است. استقلال تیم بزرگی در آسیاست. ۴سال قبل می‌خواستم با این تیم قرارداد ببندم اما مسائلی مانع حضورم شد. حالا برای برادرم در این تیم بزرگ آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم سال خوبی برای تمام بازیکنان استقلال باشد.»


توافق پرسپولیس و پریرا
باشگاه پرسپولیس به دنبال انتشار خبرهایی در رابطه با قرارداد لئاندرو پریرا، بازیکن پیشین خود، در جهت تنویر افکار عمومی، روشنگری هواداران و برخی از افراد سودجوی تیم‌های رقیب، توافقنامه امضا شده بین باشگاه پرسپولیس و پریرا را منتشر کرد. در این توافقنامه مقرر شد در قبال پرداخت ۱۴۳ هزار دلار شامل باقی‌ مانده قرارداد فصل پیش و پاداش قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی از سوی باشگاه پرسپولیس، پریرا نیز قرارداد فصل
۲۰۲4-۲۰۲3 خود را فسخ کند. طرفین (باشگاه پرسپولیس و پریرا) موافق هستند که جمع کل بدهی باشگاه پرسپولیس به بازیکن به مبلغ ۱۴۳ هزار دلار است. همچنین در بند ۴ این توافقنامه آمده است: «بازیکن متعهد می‌شود تمام مبالغ قراردادی خود از جمله پاداش‌ها، حقوق و غیره را دریافت کرده و طرفین موافق هستند با پرداخت مبلغ مندرج در بند ۱ توسط باشگاه پرسپولیس به بازیکن، بازیکن هیچ گونه ادعای آتی در خصوص پرداخت از جمله حقوق و یا غرامت قراردادی نخواهد داشت.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی