صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

پول من را نمی‌دهند، می‌گویند فسخ هم نکرده‌ایم

هاشمیان به تاج: شما که زرنگ هستید، چرا با ویلموتس این کار را نکردید؟

چرا با ویلموتس این کار را نکردید؟
وحید هاشمیان که یکی از مربیان تیم ملی در زمان مارک ویلومتس و دراگان اسکوچیچ بود، پس از مدت‌ها که تغییرات نیمکت ایران می‌گذرد، به انتقاد از فدراسیون فوتبال پرداخت. این مهاجم تیم ملی در جام جهانی 2006 که با یکی از برنامه‌های ورزشی تلویزیون گفت‌و‌گو می‌کرد، درمورد وضعیت قرارداد خود با فدراسیون فوتبال، گفت: «به این دلیل که تیم ملی ایران دست‌کم به منافع شخصی من ارجحیت داشت، در آن زمان کوتاه باقی مانده تا جام جهانی سعی کردم، هیچ حاشیه‌ای درست نکنم. برخلاف میل خود به‌خاطر منافع تیم ملی به این تصمیم فدراسیون احترام گذاشتم که این امر نه از روی ترس بود، نه وابستگی یا هر چیز دیگری. چهار بار به تاج نامه نوشتم که جواب من را نداد. دو بار به هیأت رئیسه فدراسیون نامه و ایمیل زدم. سه مرتبه به هدایت ممبینی پیام دادم.»
او ادامه داد: «خودتان می‌دانید ویلموتس به‌خاطر آن قرارداد فاجعه‌بار، کمتر از ۴۰ روز کار مفید داشت اما چهار و نیم میلیون یورو گرفت. آیا وحید هاشمیان که دریافت کردن حقوق اولش، ۲۴ ماه طول کشید اما پای کار ایستاد، اگر پاداش نگرفت، باید جزا هم ببیند؟ به‌خاطر صعود به جام جهانی مجازات شدیم. من، کریم باقری، مهرداد خانبان و علی‌اصغر قربانعلی‌پور به عنوان چهار عضو ایرانی کادر فنی اسکوچیچ پاداش صعود نگرفتیم. اگر خارجی‌ها گرفته‌اند، حق‌شان بوده است اما کادر ایرانی هیچ پاداشی که نگرفت.»
هاشمیان با اشاره به بی‌توجهی و فسخ شدن قراردادش توسط فدراسیون فوتبال عنوان کرد: «فسخ کردن قرارداد به این شکل نیست که باید مربی را دعوت کنید با او صبح کنید و برکنار کنید و نفر بعدی را بیاورید. چند وقت پیش وکیل من با مسئولان فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را داشته و اعلام کرده وضعیت وحید را مشخص کنید. من به فدراسیون پیشنهاد دادم پولی را که قرار است به من بدهید را از فیفا به من بدهید، چرا که اگر پول ایرانی به من می‌دادند، باید آن را تبدیل می‌کردم و به آلمان می‌آوردم تا بتوانم زندگی خودم را بگذرانم. فدراسیون هم در خصوص این موضوع اعلام کرد که ما می‌توانیم پول تو را از طریق فیفا پرداخت کنیم. بعد از آن هم نبی دوباره به وکیل من گفته است که ما اصلاً قرارداد هاشمیان را فسخ نکرده‌ایم. من اصلاً متوجه این رفتارها نمی‌شوم. نبی بعد از گذشت همه این موارد در یک پیام صوتی که برای من ارسال کرده بود از من عذرخواهی کرد. اما حرف من این است که آقای نبی و آقای تاج شما که زرنگ هستید، چرا با ویلموتس این کار را نکردید؟ یک میلیارد و 300 تومان من زیاد بود یا 4 میلیون و 500 هزار یورو ویلموتس؟ »

 

جستجو
آرشیو تاریخی