صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

اخبار

دولت هزینه تحصیل دانش‌آموزان دهک‌های ۱ تا ۴ سمپاد را متقبل شد
وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه هیأت دولت مصوب شد هزینه‌های ثبت نام دانش‌آموزان دهک‌های یک تا چهار که در مدارس سمپاد پذیرفته شوند، از سوی دولت و در قالب هدیه ویژه رئیس‌جمهور پرداخت شود.
رضا مراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه اعتباراتی برای پوشش این گروه از دانش‌آموزان پیش‌بینی نشده بود، این کار در قالب هدیه ویژه رئیس‌جمهور انجام خواهد شد.
وی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رتبه‌بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت: رتبه‌بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش اعمال شده   ولی مسأله مربوط به پرداخت کسور بازنشستگان است که باید از طریق سازمان برنامه بودجه به صندوق بازنشستگی کشوری با صدور احکام انجام شود. وی درباره اینکه واریزی اخیر معلمان بر اساس رتبه‌بندی انجام شده صورت گرفته است، گفت: آنچه که ما انجام دادیم بر اساس رتبه‌بندی است ولی آنچه که صندوق بازنشستگان کشوری انجام می‌دهد بر اساس احکام است که صادر خواهد شد.صحرایی درباره موضوع عدم پرداخت شهریه در دهک‌های پایین در مدارس سمپاد عنوان کرد: دانش‌آموزانی که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند باید شهریه پرداخت کنند ولی دهک‌های یک تا ۴ از پرداخت شهریه معاف هستند.

خزعلی: دولت موافق تشکیل وزارت خانواده نیست
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت موافق تشکیل وزارت خانواده نیست و من هم از جهت اینکه خانواده محدود می‌شود، موافق این کار نیستم. انسیه خزعلی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت موافق تشکیل وزارت خانواده نیست و من هم موافق این کار نیستم از جهت اینکه خانواده محدود می‌شود. وی افزود: خانواده در همه وزارتخانه‌ها باید نمود داشته باشد و با نگاه خانواده‌محوری که شعار دولت است قوانین و عملکردها، رویکردها و دستورالعمل‌ها را داشته باشد. خزعلی بیان کرد: اما پیشنهاد ما این است که سازمان زنان و خانواده را داشته باشیم.

رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان ابتدایی به یک شرط
معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد احتمال رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد. جلال بهرامی در خصوص احتمال رایگان شدن بلیت مترو برای دانش‌آموزان به ایسنا گفت: در حال پیگیری طرحی هستیم که سرویس مدارس که به مردم فشار مالی زیادی وارد می‌کند تبدیل به استفاده از حمل و نقل عمومی شود.
وی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند زمان فعالیت و شروع مدارس را متفاوت کند و ساعت شروع به کار مدارس متغیر شود و بار ترافیکی متمرکز نشود، می‌توان این اقدام را انجام داد.  معاون حمل و نقل شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای این طرح تنها موجب رایگان شدن بلیت مترو می‌شود، گفت: این طرح در صورت اجرا، هم برای اتوبوس و هم مترو است که دانش‌آموزان مدارس ابتدایی می‌توانند به صورت رایگان استفاده کنند.

ثبت بیش از ۳۳۸ هزار تولد
در چهار ماهه اول سال
بر پایه آمار ثبت احوال کشور تعداد ولادت در چهار ماهه نخست سال‌جاری (تا ابتدای مردادماه) ۳۳۸ هزار و ۶۰۱ مورد ثبت شده است، همچنین تعداد فوتی‌های ثبت شده در همین مدت ۱۳۹ هزار و ۴۶۷ مورد بوده است. در چهار ماهه نخست سال‌جاری (تا ابتدای مردادماه) در کشور از مجموع ۳۳۸ هزارو ۶۰۱ ولادت‌ ثبت شده، ۱۷۵ هزار و ۶۹۴ ولادت برای پسران و ۱۶۲ هزار و ۹۰۷ ولادت برای دختران به ثبت رسیده است و از کل ولادت‌ها به ترتیب استان‌های تهران با ۴۲ هزار و ۴۱۷ نفر، خراسان رضوی با ۳۳ هزار و ۳۰۲ نفر و سیستان و بلوچستان با ۲۸ هزار و ۹۰۵ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در چهار ماهه نخست سال‌جاری در بین استان‌ها قرار داشتند. استان‌های سمنان با ۲۱۸۸ نفر، ایلام با ۲۲۴۷ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۲۷ تولد نیز به ترتیب در کل ولادت‌های چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در چهار ماهه نخست سال‌جاری (تا ابتدای مردادماه) ۱۳۹ هزار و ۴۶۷ فوتی به ثبت رسیده است که بر پایه مرگ و میرهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور، از مجموع فوت‌های ثبت شده طی این مدت، استان‌های تهران با ۲۱ هزار و ۷۰۸ فوت، خراسان رضوی با ۱۱ هزارو ۲۶ فوت و استان اصفهان با ۸ هزار و ۹۰۰ فوتی به ترتیب بالاترین میزان فوت در کشور را داشتند.

افزودن ۳۰۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان پایتخت تا شهریور۱۴۰۳
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از تزریق ۴۶۶ دستگاه اتوبوس جدید در ۲۲ ماه گذشته به خطوط تندروی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد. مهدی علیزاده با اشاره به تلاش برای بهسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت گفت: در دوره ششم مدیریت شهری ۴۶۶ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوس‌های تندروی شهر تهران تزریق شده است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ادامه داد: طبق قراردادهای منعقد شده تا شهریور ۱۴۰۳ حدود ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی