صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی شهرستان ری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شهرستان ری، از بیمارستان‌های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر و نیز روند ساخت و تکمیل پروژه بیمارستان الهام در بخش کهریزک بازدید کرد.
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه با حضور در شهرستان ری، از بیمارستان‌های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر و نیز روند ساخت و تکمیل پروژه بیمارستان الهام در بخش کهریزک بازدید کرد.
در این بازدیدها که با حضور سیدعلی یزدیخواه نماینده مجلس، محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مدیران وزارت بهداشت انجام شد، وزیر بهداشت در ابتدا با حضور در بیمارستان شهدای هفتم تیر از بخش‌های مختلف این مرکز درمانی، نحوه خدمات‌دهی به بیماران و مراجعان و همچنین روند ساخت مرکز جامع اورژانس و ساختمان جدید بیمارستان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفت.
عین‌اللهی در ادامه باحضور در بخش کهریزک از پروژه ساخت بیمارستان خیرساز الهام و موانع و مشکلات موجود در مسیر تکمیل این مجموعه ۱۷۶ تختخوابی بازدید کرد. بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان فوق تخصصی فیروزآبادی در شهرری  نیز آخرین برنامه سفر نیم روزه وزیر بهداشت به شهرستان ری بود.
وزیر بهداشت در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: خداوند را شاکریم که به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی سطح خدمات درحال ارائه به شهروندان در حوزه پزشکی و بهداشتی درمانی، قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نبوده و امروز حتی در روستاها و مناطق دوردست نیز شاهد ارائه خدمات در قالب خانه‌های بهداشت به مردم شریف ایران اسلامی هستیم.
عین‌اللهی در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مراکز درمانی مستقر در شهرستان ری گفت: بیمارستان شهدای هفتم تیر به‌عنوان یک مرکز جامع تروما و ارائه خدمات به مصدومان سوانح رانندگی در منطقه جنوب تهران، نیازمند توسعه فیزیکی و افزایش سطح خدمات‌رسانی بوده است که در همین راستا از سال ۱۴۰۰ عملیات احداث ساختمان جدید بیمارستان با ظرفیت ۳۲۰ تخت، ساختمان اورژانس با ظرفیت ۵۰ تخت و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی آفرینش آغاز شد که با افتتاح کلینیک، این مجموعه در حال خدمات‌دهی به مراجعان بوده و دو پروژه دیگر نیازمند تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل و بهره‌برداری می‌باشد.
این مسئول با تأکید بر اینکه وضعیت پیشرفت پروژه‌های بیمارستان هفت تیر رضایتبخش نبود، گفت: در بازدید رئیس جمهور از بیمارستان هفت تیر، کمبودها و نیازهای این بیمارستان مطرح و براساس دستور رئیس جمهور، پروژه‌هایی برای توسعه‌ این بیمارستان در حال اجرا و لازم است که حتماً مورد رسیدگی قرار گیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تذکرات لازم برای اجرای طرح توسعه بیمارستان صادر شد و در سه ماه آینده مجدداً بازدیدی خواهیم داشت چرا که وضعیت فعلی رضایتبخش نبود.
وی افزود: بیمارستان خیرساز الهام با ظرفیت ۱۷۶ تخت در بخش کهریزک یکی دیگر از طرح‌های خدمات درمانی در جنوب تهران می‌باشد که با تأمین اعتبار از سوی یکی از خیرین عزیز حوزه سلامت، ساختمان این مرکز احداث گردیده است و ان‌شاءالله با انتقال اسناد مالکیتی این مجموعه به وزارت بهداشت و تأمین اعتبار مورد نیاز، بزودی شاهد تکمیل این طرح جهت خدمات‌دهی در منطقه کهریزک خواهیم بود. بیمارستان نیمه‌کاره الهام که تاکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته از لحاظ جانمایی بسیار قابل قبول بود و قرار بر این است که پروژه به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شود و ۶۰ درصد باقیمانده پروژه ادامه یابد.
وزیر بهداشت در پایان عنوان کرد: بیمارستان آیت‌الله فیروزآبادی در شهرری به‌عنوان یک مجموعه درمانی فوق تخصصی در حال ارائه بهترین و کامل‌ترین خدمات پزشکی به مردم شریف شهرری و شهرها و روستاهای اطراف آن می‌باشد که با افتتاح ساختمان جدید این بیمارستان با ظرفیت بیش از ۵۰۰ تخت در هفته دولت سال گذشته، سهم شایانی در افزایش سرانه‌های حوزه سلامت و درمان منطقه داشته است.
 وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان‌های شهرستان ری گفت: در این بازدیدها پیگیر مصوباتی هستیم که چند ماه پیش رئیس جمهور آنها را در سفر خود به این شهرستان تصویب کردند.
این مصوبات باید پیگیری و عملیاتی شود
در بازدیدی که از بیمارستان هفت تیر داشتم مقداری ناراحت شدم اما با بازدید از بیمارستان فیروزآبادی از روند پیشرفت خدمت‌رسانی و استقرار تجهیزات خوشحال‌ شدم زیرا به هر حال بازدیدهای ما تشریفاتی نیست و کاری است.
عین‌اللهی ادامه داد: در ابتدای صبح نیز بازدیدی از بیمارستان رسول اکرم داشتیم که متأسفانه تهویه مناسبی ندارد و وضعیت گرما به خوبی کنترل نشده و تذکرات لازم صادر شد که ظرف ۱۰ روز سامانه سرمایشی آن بیمارستان تعویض و مشکل برطرف خواهد شد.
وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا از چگونگی بیمه شدن دهک‌های خانوار برای درمان در بیمارستان‌های دولتی گفت: در حال حاضر با ثبت کد ملی سه دهک خانوارها برای درمان بیمه شده‌اند و با مراجعه بیمار به بیمارستان و وارد کردن کد ملی در سامانه مشخص می‌شود که بیمه خدمات درمانی است و این خدمت در حال انتقال به دهک‌های ۴ و ۵ نیز هست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اهتمام وزارت بهداشت برای توسعه مراکز آموزشی و درمانی در جنوب تهران خبر داد و گفت: ساخت و توسعه مراکز آموزشی و درمانی در جنوب تهران از اولویت‌های وزارت بهداشت است که در این زمینه عملیات احداث دانشکده دندانپزشکی در محل بیمارستان فیروزآبادی آغاز شده و اعتبارات لازم برای تکمیل آن نیز اختصاص خواهد یافت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی