صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

اقدامات ویژه سلامت در حوزه اربعین

وزیر کشور در زمینه سفر به کربلای معلی در ایام اربعین گفت: قریب به ۲۰ میلیون نفر در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند.
به گزارش «ایران»، احمد وحیدی در مراسم افتتاحیه سومین کنگره سلامت در اربعین بیان کرد: اربعین بنیادی مستحکم با ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سلامت و سیاسی است که ذخیره‌های انبوه معنوی به دنبال دارد. وقتی اربعین یک حرکت بزرگ‌ معنوی است ما حق داریم کسانی که سعی می‌کنند آن را نادیده بگیرند ضد معنویت و فرهنگ بدانیم. آنچه که ما در سوئد در مورد اهانت به قرآن کریم دیدیم عین آن را در بی‌توجهی به مراسم اربعین می‌بینیم؛ اما اینها کوچک‌ترین تردیدی در  عزم بزرگ ملت‌های اسلامی و حتی غیر اسلامی ایجاد نمی‌کند.
او در ادامه افزود: سلامت قبل از اینکه مربوط به جسم باشد، سلامت روح و نفس است. افرادی که در جریان بزرگ اربعین همراه می‌شوند خود به خود از سلامت روح برخوردار می‌شوند چون احساس آرامش می‌کنند. نمی‌شنویم که فردی در این مراسم شرکت کند و استرس و مسائل روحی‌اش برطرف نشود. از طرفی تأمین سلامت جسم و جان بسیار مهم است و اسلام عزیز بسیار بر این مهم تأکید کرده است و باید ما هم نگاه عمیقی حتی به عنوان یک واجب شرعی به موضوع حفظ سلامت داشته باشیم.
دکتربهرام عین اللهی، وزیر بهداشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اربعین یک مراسم چند طیفی است، بیان کرد: اربعین از ایران تا عراق ادامه دارد و هر گوشه ثوابی دارد که حتی شاید خدمت‌رسانی در مسیر، ثواب بیشتری از همان نقطه داشته باشد. اربعین برای جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از طرفی ریاست جمهوری هم بارها تأکید کردند که برای برگزاری این مراسم تلاش کامل داشته باشیم.
وزیر بهداشت گرمازدگی ناشی از افزایش دما را در مراسم اربعین امسال محتمل دانسته و افزود: باید اقدامات کافی در این زمینه و بویژه بیماری‌های گرمسیری، وبا، تأمین اتاق سرد و... انجام دهیم.
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر  اظهار داشت: امسال جامعه سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر و با پرچم ما در کشور عراق خدمات سلامت ارائه می‌دهد. بیش از ۴۰۰۰ پزشک در این ایام حضور دارند و بالغ بر ۳۰۰ یا ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات تدارک دیده شده و ۸۰ دستگاه آمبولانس همچنین ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات به عراق اعزام می‌شود و مجوز پرواز بالگردهای جمعیت هلال احمر در خاک عراق با همت وزیر کشور عراق نیز دریافت شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی