صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

اخبار

   علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به سفیر ترکیه در ایران گفت: ما از رشد و توسعه کشور ترکیه بسیار خوشحالیم، اما شرایط اقلیمی اقتضا می‌کند که در بهره‌برداری از منابع آبی مشترک، حقابه کشورهای پایین‌دست مراعات شود.
 در مدت دو سالی که از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد اقدامات چشمگیری در زمینه حفظ محیط‌ زیست انجام شده که افزایش ۶۷ درصدی بودجه محیط‌ زیست، حذف امضاهای طلایی، متلاشی کردن باند مافیای پسماند و احداث تونل کانی سیب برخی از آنها است.
 سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون‌ محیط زیست مجلس به طور جدی پیگیر ایجاد آژانس منطقه‌ای پارلمانی مقابله با تغییر اقلیم و گرد و غبار با عضویت کشورهای عضو منا و پارلمان اروپا است.
  عباس فرزادنیا، معاون دادستان تهران با هشدار به ایرلاین‌ها گفت: در مبارزه با سایت‌های سودجو و منفعت‌طلب فروش بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها نیز باید بابت فروش غیرقانونی بلیت‌ها پاسخگو باشند چراکه نظارت بر فروش بلیت‌ها برعهده ایرلاین‌ها است.
 فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، تخریب بخشی از بنا و سردر بیمارستان باهنر را تأیید کرد و گفت: این بنا واجد ارزش تاریخی نبوده و تخریب آن با هماهنگی و مجوز میراث فرهنگی صورت گرفته است.
 فتح‌الله نیازی، رئیس انجمن صنفی مرمتگران کشور مرمت «برج طغرل» در شهرری را «غیراصولی» دانست و توقف آن را برای آسیب‌شناسی بیشتر این بنای نهصد ساله خواستار شد.
 سعید کریمی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اینکه مجوز سد خرسان ۳ در سال ۹۶ توسط هیأت دولت صادر شده است، گفت: براساس گزارش شرکت مشاور طرح، ۱۰ هزار اصله درخت در استان چهارمحال و بختیاری و ۲۷ هزار اصله درخت در استان کهگیلویه و بویراحمد در دریاچه و ساختگاه سد قرار می‌گیرد و به عبارت دیگر، احداث و آبگیری این سد موجب پاکتراشی ۳۷ هزار اصله درخت خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که آبگیری سد خرسان ۳ موجب زیر آب رفتن ۲۴ روستا در این دو استان می‌شود.
 بی‌بی فاطمه حقیرالسادات یزدی، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با اشاره به تمرکز بر پنج محله از بافت تاریخی جهانی یزد گفت: ظرفیت‌های گردشگری ۲۲ محله تاریخی این شهر مغفول مانده است.
 محمدرضا تاجیک، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین با اشاره به وقوع زلزله ۳.۵ ریشتری بامداد روز ۱۲ مردادماه گفت: این زمین‌لرزه آسیبی به بناهای تاریخی شهرستان وارد نکرده است‌.

 

جستجو
آرشیو تاریخی