صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حمله پهپادی به مسکو

بامداد دیروز ساکنان برخی مناطق غربی مسکو با صدای مهیب ناشی از واکنش پدافند هوایی در آسمان این شهر از خواب بیدار شدند و دقایقی پس از آن اعلام شد که دو پهپاد در اثر شلیک پدافند، سرنگون شده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو در پی این رخداد اعلام کرد که این حمله پهپادی، تلفات جانی نداشت. به گفته وی، در اثر این حادثه، یک نفر مجروح شد و به نمای دو ساختمان اداری در مسکو آسیب جزئی وارد شد. بنا بر گزارش اورژانس، در پی این حمله پهپادی شیشه‌های طبقه پنجم و ششم یک ساختمان ۵۰ طبقه در شهر مسکو شکسته شد. منابع خبری روس همچنین اعلام کردند که برخی ساختمان‌های منطقه مسکوسیتی در پی این رخداد تخلیه شدند.
در پی این رخداد، محدودیت موقت برای پرواز هواپیماها در منطقه هوایی مسکو اعلام شد و از جمله پروازها در فرودگاه بین‌المللی ونوکووا مسکو متوقف شد که ساعتی پس از این حمله این محدودیت برداشته شد و پروازها با تأخیر انجام شدند.
این حمله پهپادی که برای چندمین بار در ماه‌های اخیر است که پایتخت مسکو را هدف می‌گیرد، در حالی انجام شد که دیروز رژه سالانه نیروی دریایی روسیه بنا بود در نخستین ساعات صبح با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برگزار شود.
جستجو
آرشیو تاریخی