صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

تبریک تولد مسعود کیمیایی، همکاری مهدویان با محسن چاوشی، دیدار شاه‌آبادی با علاقه‌مندان «دروازه مردگان»و... بخش‌هایی برگزیده از تازه‌ترین فعالیت اهالی فرهنگ و هنر است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

تبریک تولد مسعود کیمیایی
بهزاد عبدی به مناسبت تولد 82 سالگی مسعود کیمیایی تصویری از خودش و این فیلمساز را به همراه موسیقی فیلم «قاتل اهلی» منتشر کرده است. علاوه بر عبدی، دیگر اهالی سینما هم در قالب پست یا استوری تولد کیمیایی را تبریک گفته‌اند.

همکاری مهدویان با محسن چاوشی
محمدحسین مهدویان با بازنشر خبر تیتراژخوانی سریالش توسط محسن چاوشی این خبر را به صورت رسمی تأیید کرده است. طبق این خبر بخشی از دستمزد محسن چاوشی برای تیتراژ «زخم کاری 2» صرف جمع‌آوری ارزاق برای خیریه «جمعیت حیدر» خواهد شد.

دعوت به بازدید از بهشت کرمان
پیروز ارجمند، تصاویری از باغ شاهزاده ماهان کرمان را به اشتراک گذاشته و با عنوان «بهشتی در دل کویر» مخاطبانش را به بازدید از این منطقه دعوت کرده است. طبق اطلاعاتی که او بازنشر کرده باغ شاهزاده ماهان، یکی از باغ‌های تاریخی ایران به‌شمار می‌رود. این باغ در حدود ۲ کیلومتری شهر ماهان و در نزدیکی شهر کرمان و در دامنه کوه‌های تیگران جای گرفته و مربوط به پایان دوره قاجاریه است. بلندای آن از سطح دریای آزاد ۲۰۲۰ متر است. این اثر در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۵۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است و در سال ۲۰۱۱ در نشست سی و پنجم میراث جهانی یونسکو به همراه هشت باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

زمین بر باغبان خون گریه مى‌کرد
حسام‌الدین سراج همزمان با ایام شهادت امام حسین(ع) قطعه «گریه خون» از آلبوم «وداع» را با شعری از علیرضا قزوه به اشتراک گذاشته است. او این برش ابتدایی از شعر را هم منتشر کرده است: «زمین بر باغبان خون گریه مى‌کرد/ زمان هم بى‌امان خون گریه مى‌کرد/ چو دیدم اسب او بى‌صاحب آمد/ تمام آسمان خون گریه مى‌کرد.»
دیدار با علاقه‌مندان «دروازه مردگان»
حمیدرضا شاه‌آبادی از دیدار با مخاطبان گروه سنی کودک و نوجوان با سه گانه «دروازه مردگان» نوشته است. حمیدرضا شاه‌آبادی در مجموعه‌ سه جلدی «دروازه مردگان» ما را به جهان مردگان می‌برد، به فضای وهم‌انگیز و ترسناک قالیباف‌خانه‌ای در تهران زمان قاجار، به فضایی پر از جهل و خرافات که میرزا حسن رشدیه و دیگر انسان‌های پیشرو قدم در راه تغییرش گذاشتند. کتاب دروازه مردگان برنده جوایز متعدد از جمله اثر برگزیده کتاب سال، کتاب برگزیده شورای کتاب کودک، کلاغ سفید، نشان نقره لاک‌پشت پرنده و... شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی