صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

تبریک رئیسی برای قهرمانی والیبال
ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، قهرمانی تیم والیبال زیر 16 سال  در آسیا را تبریک گفت.
درمتن پیام رئیس‌جمهور آمده: «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم»
قهرمانی افتخارآمیز و امیدآفرین تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند و کسب جواز حضور در رقابت‌های جهانی، موجب مسرت و مباهات آحاد مردم ورزشدوست کشورمان شد.
این رویداد افتخارانگیز نشانه دیگری از شایستگی فرزندان ایران اسلامی و نویدبخش فتح قله‌های موفقیت از سوی نوجوانان آینده‌ساز و لایق کشورمان است.  اینجانب از همه مربیان، بازیکنان و دست‌اندرکاران تیم ملی والیبال نوجوانان صمیمانه قدردانی می‌کنم و این درخشش ارزشمند را به ملت شریف ایران و جامعه ورزشی کشور تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال تداوم پیروزی آنان را خواستارم.»


3 دوومیدانی‌کار در یونیورسیاد
تیم‌ دوومیدانی سه نفره دانشجویان برای یونیورسیاد جهانی، راهی چین شد.
مهدی پیرجهان، امید امیریان و حمیدرضا کیا دونده‌های ۴۰۰متر با مانع، 800 و 1500 متر و پرش سه‌گام برای رقابت با دوومیدانی‌کاران دانشجوی دنیا، به شهر چنگدو چین رفتند. روح‌الله دایی مسئول انجمن دوومیدانی فدراسیون ورزش دانشگاهی تیم را همراهی می‌کند. سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ الی ۱۷ مردادماه در شهر چنگدو چین برگزار می شود.


میراسماعیلی به جودو برگشت
آرش میراسماعیلی رئیس برکنارشده فدراسیون جودو بعد از 54 روز دوری، به محل کار خود در فدراسیون بازگشت.
همین چندوقت پیش بود که میراسماعیلی به خاطر شائبه اختلاس و مشکلات مالیاتی از سمت خود کنار گذاشته شد؛ اتفاقی که تا به حال سابقه نداشته است. اما در اقدامی عجیب‌تر او دیروز با رفع اتهامات خود و گرفتن حکم برائت، به محل کارش در فدراسیون برگشت.
اولین ترکش بازگشت آقای رئیس هم به مجتبی قدمی دبیر فدراسیون برخورد کرد. او بلافاصله بعد حضورش در فدراسیون، با تشکیل جلسه هیأت رئیسه، محمدصابر گرایلی نایب رئیس فدراسیون را با حفظ سمت به‌عنوان دبیر فدراسیون انتخاب کرد.
قبل از این حسن کامرانی‌فر دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب از جانب میراسماعیلی دبیر فدراسیون شده بود که با برکناری رئیس فدراسیون، کامرانی‌فر هم از سمت خود استعفا داد.
جودو ایران شهریور ماه با رفع تعلیق، از سیاه چاله چهارساله خود به میادین برمی‌گردد. در اولین گام هم جودو‌کاها باید در تاتامی بازی‌های آسیایی ظاهر شوند.
در شرایط آشفته بازار جودو و این رفت و برگشت‌ها و باتوجه به زمان محدود باقی‌مانده، بعید است جودو بتواند بازگشت باشکوهی داشته باشد.


آخرین فرصت ستاد عالی به وزنه برداری
سهمیه‌ها برمی‌گردد؟!
کمیته ملی المپیک یک فرصت دیگر به فدراسیون وزنه‌برداری برای اعزام تیمی کامل از ملی‌پوشان وزنه‌برداری را به بازی‌های آسیایی هانگژو داد.
ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو در آخرین نشست خود که با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، اعضای این ستاد و مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد، پس از ارائه توضیحات مهم درباره حریفان
 ملی پوشان در اوزان مختلف، از شمار ملی پوشان مرد و زن کشورمان به این بازی‌ها کم کرد.
پیش از این قرار بود تیم ملی با هفت وزنه‌بردار
به نام‌های حسین سلطانی، رضا دهدار، امیر حقوقی، مهدی کرمی، امیر عزیزی، آیت شریفی و علی داوودی و سه وزنه‌بردار زن به نام‌های سیده الهام حسینی، فاطمه کشاورز و زینب شیخ ارباب در این بازی‌ها شرکت کند که اعضای ستاد عالی پس از بررسی که نشان از کاهش شانس وزنه‌برداران برای کسب مدال از این رویداد مهم قاره‌ای بود، از شمار نفرات اعزامی دو تیم کم کرد و آن را به پنج وزنه‌بردار مرد و دو زن تقلیل داد.
با وجود مخالفت مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری نسبت به کاهش نفرات و معرفی بهداد سلیمی به عنوان نماینده این فدراسیون به منظور رایزنی با اعضای اصلی ستاد عالی بازی آسیایی هانگژو، این ستاد یک فرصت دیگر به فدراسیون داد.
ستاد عالی بازی‌های آسیایی بازگشت سهمیه ملی پوشان
مرد و زن کشورمان برای شرکت در رقابت‌های وزنه‌برداری هانگژو را منوط به کسب نتایج مطلوب در
رقابت‌های جهانی عربستان کرده است.در ضمن این ستاد قصد داشت از شمار مربیان اعزامی کم کند، ولی با توضیحات ارائه شده از سوی مسئولان فدراسیون متقاعد شد که همچنان سه مربی مرد و دو مربی زن به این بازی‌ها اعزام شوند.اکنون با اعلام رسمی کاهش شمار وزنه‌برداران و تأثیر نامطلوب روحی و روانی کادرهای فنی و اردونشینان دو تیم تمامی نگاه‌ها به رقابت‌های جهانی عربستان دوخته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی