صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

حذف جمشیدی از فهرست تیم ملی بسکتبال

روز تولد برای ستاره ایران تلخ شد

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

دور جدید تمرینات تیم ملی بسکتبال با ۱۵ بازیکن از دیروز در تالار بسکتبال آزادی تهران در شرایطی آغاز شد که در فهرست اعلام شده، نامی از بازیکن تأثیرگذار تیم ملی دیده نمی‌شود.
در لیست دعوتی هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی بسکتبال نامی از محمد جمشیدی دیده نمی‌شود.او برای این اردو، حامد حدادی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، سجاد مشایخی، محمد امینی، محمد شهریان، جلال آقامیری، متین آقاجان‌پور، حسن علی‌اکبری، سجاد پذیرفته، سالار منجی، سینا واحدی، نوید رضایی‌فر و پیتر گریگوریان را دعوت کرده است.شنیده می‌شود خط خوردن جمشیدی و عدم دعوت او به اردوی تیم ملی به تفکرات هاکان دمیر باز می‌گردد و این ملی‌پوش کشورمان با هیچ مشکلی از جمله مصدومیت روبه‌رو نیست. حال باید پرسید که آیا دمیر به‌دنبال تغییر در سیستم بازی تیم ملی است یا با خط زدن بازیکن مؤثری مانند جمشیدی ناخواسته خود را به چالش کشیده است.آن هم در روزی که تولد این بازیکن بوده و بدترین هدیه را گرفت و جام جهانی را از دست داد.
بازی‌های تیم ملی بسکتبال با لبنان تأثیر فراوانی روی تصمیمات این سرمربی گذاشته است.البته باید دید ارسلان کاظمی و حامد حدادی مصدومیت‌هایشان برطرف می‌شود و به اردو می‌رسند یا خیر؟
محمد جمشیدی، ملی پوش بسکتبال کشورمان هم در این خصوص پاسخگو نیست و دیروز هم مصادف با تولد این بازیکن و حذفش از جام جهانی به کام محمد تلخ شد.
در ضمن دیدارهای دوستانه با روسیه در روزهای ۱۶ و ۱۸مرداد از دیگر برنامه‌های ایران در راه آماده‌سازی برای حضور در جام‌جهانی است.آنها بعد از روسیه نیز راهی گرجستان می‌شوند تا با تیم ملی این کشور بازی کنند.
جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۹ شهریور به میزبانی ۳ کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد که طی آن آسمانخراش‌های ایرانی باید چهارم شهریور به مصاف برزیل بروند و دو روز بعد یعنی ششم این ماه رو در روی ساحل عاج قرار بگیرند.
آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی هشتم شهریور خواهد بود که طی آن ملی‌پوشان کشورمان برابر اسپانیا صف‌آرایی خواهند کرد. بعد از این رویداد آسمانخراش‌های ایرانی آماده حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو خواهند شد.

جستجو
آرشیو تاریخی