صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

بلوگرانا در تگزاس سرش را بالا گرفت

برد بارسا در ال کلاسیکوی خصمانه

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

ال کلاسیکو همیشه ال کلاسیکو است، دوستانه یا غیردوستانه هم ندارد.
در یک ال کلاسیکو خصمانه تا دوستانه، بارسلونا 3-0 رئال را در خاک تگزاس تسلیم خود کرد؛ آن هم در شبی که تیرک دروازه بارسا، 5 بار کهکشانی‌ها را ناکام گذاشت تا رفاقت را در حق ترشتگن سنگربان خود تمام کند.
ترشتگن در این بازی ضمن کلین شت، با 4 سیو دیدنی بهترین بازیکن زمین شد تا مزد درخشش خود را دریافت کند.
عثمان دمبله، فرمین لوپز و فران تورس در این بازی با گلزنی نقش اصلی را ایفا کردند تا ارتش ژاوی مثل سال قبل برنده ال کلاسیکو تور امریکا باشد، ال کلاسیکویی که با حضور 82026 تماشاگر در ورزشگاه AT&T رکورد زد.
بارسا با این برد حالا برنده هر سه ال کلاسیکویی است که تا به حال در امریکا برگزار شده است تا از این حیث پیشتاز باشد.
این بازی ثابت کرد که ال کلاسیکو حتی از نوع دوستانه‌اش هم شوخی ندارد، نیمه اول این بازی پربرخورد برگزار شد تاجایی که حتی اواخر این نیمه، آسیب‌دیدگی گوندوگان و آندریاس کریستنسن، ژاوی را به زحمت انداخت تا با تعویض این دو، اریک گارسیا و سرخی روبرتو را به زمین بیاورد. البته که طبق اعلام رسانه‌های اسپانیایی مصدومیت این دو جدی و نگران کننده نیست.
ژاوی حالا با این پیروزی به ششمین برد در نهمین ال کلاسکوی خود به عنوان سرمربی رسید؛ او با این برد، با 2 بازی کمتر نسبت به زیدان سرمربی سابق رئال، با رکورد زیزو برابری می‌کند و به طور مشترک به چهارمین مربی با بیشترین برد در ال کلاسیکو رسیده است.
مهندس در حالی 67 درصد ال کلاسیکوها را با برد پشت سرگذاشته است که آبی اناری‌ها قبل از او با والورده، ستین و کومان در 5 ال کلاسیکو متوالی، رنگ برد در این رقابت‌ها را به خود ندیده بودند.
درخشش فرمین لوپز پدیده 20 ساله بارسا در این بازی همه را انگشت به دهان گذاشت تا نوید ظهور یک ستاره را بدهد.او که دومین بازی خود را با پیراهن آبی اناری‌ها انجام داد، در اولین ال کلاسیکوی زندگی‌اش در دو گل نقش مستقیم داشت، دقیقه 66 به زمین آمد و دقیقه 85 با یک شوت دیدنی دروازه کورتوا را به زانو درآورد، شش دقیقه بعد هم با پاس گل به فران تورس نقش خود را در سومین گل بارسا به خوبی ایفا کرد تا به روزهای اوج سلام کند.

جستجو
آرشیو تاریخی