طبق آمار بیش از نیمی از افرادی که در تردز ثبت نام کرده بودند حالا استفاده از آن را متوقف کردهاند. این موضوع زاکربرگ را مجبور کرده تا به دنبال راهی برای بازگرداندن کاربران باشد.
پلتفرم تردز که به تازگی رونمایی شد ، تنها در عرض ۵ روز بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را به سوی خود کشاند. با این حال زاکربرگ اخیراً به کارکنانش گفت که بیش از نیمی از این آمار تردز را کنار گذاشتهاند.
از این رو شرکت سازنده این اپلیکیشن، یعنی متا، در حال کار روی ویژگیهای جدیدی است که مجدداً کاربران را جذب کند. زاکربرگ پیشتر گفته بود حتی اگر نیمی از این ۱۰۰ میلیون نفر در تردز بمانند یک حالت ایدهآل را رقم خواهند زد. با این حال در مصاحبه اخیر خود با رویترز اظهار داشت: «ما هنوز به آن مرحله نرسیدهایم.»
محبوبیت ابتدایی این شبکه اجتماعی به لطف اختلالات و محدودیتهای اخیر توئیتر اتفاق افتاد که نارضایتیهای زیادی را رقم زد. متا نیز قصد هدر دادن این فرصت را نداشته و با محکم کردن پیوند میان تردز و اینستاگرام و اضافه کردن ویژگیهای جدید برای حفظ کاربران تلاش میکند.