صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و دو - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و دو - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

رشد ۳۸درصدی صادرات ایران به ارمنستان در بهار ۱۴۰۲
سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تجارت غیرنفتی ایران به ارمنستان در بهار امسال به بیش از ۳۳۵ هزار تن کالا، به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۷۴۷ هزار دلار رسید که این میزان در مقایسه با بهار سال قبل، با رشد ۷۰ درصدی در وزن و ۳۸.۴ درصدی در ارزش همراه بوده است.
به گزارش ایرنا، «سید روح الله لطیفی» همزمان با سفر وزیر خارجه ارمنستان به کشورمان اظهار داشت: صادرات غیرنفتی ایران به ارمنستان در سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۵۳درصدی بود و این روند در بهار امسال، شتاب بیشتری را با رشد ۳۸.۴ درصدی نسبت به سه ماهه نخست ۱۴۰۱ پیدا کرده است.
وی درباره واردات از اوراسیا توضیح‌ داد: یک‌هزار و ۸۷۲ تن کالای وارداتی شامل مواد معدنی، لاشه گوسفندی، انواع فیلترها، کاغذ کرافت، مقوا، چوب، تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های سنجش، لوازم الکتریکی، محصولات آهنی و لوازم یدکی به ارزش هفت میلیون و ۹۹۵ هزار و ۴۱۰ دلار در فصل بهار از ارمنستان وارد شد که با رشد ۱۶۲ درصدی در وزن و ۳۰۰ درصدی در ارزش همراه بوده است.

پذیرش ۱۹ هزار متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
طبق آمار ارائه شده از سوی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها ۱۹ هزار نفر از متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در این مرحله پذیرفته شده‌اند؛ در این راستا رئیس ستاد مذکور از منتخبان خواست سریعاً در سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ثبت‌نام کنند.
به گزارش ایسنا، در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودروها که برای دور اول طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در قالب این سامانه برگزار شد، ۱۹ هزار متقاضی تأیید صلاحیت شده‌اند که برای این متقاضیان محصولات شرکت‌های خودرویی سایپا، کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو و فرداموتور (چهار شرکتی که در مرحله دوم عرضه محصول داشته‌اند)، از سوی سامانه نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است.
وی تصریح کرد: این دسته از متقاضیان همچنین باید از لیست مراکز اسقاط، مرکز اسقاط نزدیک محل سکونت خود را مشخص و سپس نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مرکز اسقاط تعیین شده و طی مراحل مربوطه اقدام کنند تا به‌صورت سیستمی در فاز تحویل خودرو جایگزین قرار گیرند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی