صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

انتشار یک اثر تازه موسیقی مشترک از دولتمند خالف و صادق آهنگران و یادی از سالروز تولد احمدرضا درویش از اخبار اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی است

انتشار آلبوم عاشورایی مشترک دولتمند خالف و صادق آهنگران
دولتمند خالف (خواننده و موسیقیدان تاجیکستان) به مناسبت ایام سوگواری محرم یک قطعه مشترک با صادق آهنگران مداح قدیمی تولید کرده است. این قطعه «حسینیه دل» نام دارد و شعر آن را علیرضا قزوه سروده است. این قطعه از تولیدات جدید مرکز شعر، موسیقی و سرود صدا و سیماست که ۳۰ اثر با موضوع محرم و عاشورا را به مناسبت این ایام تولید و برای پخش به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ارسال کرده است. قطعات موسیقایی جدید مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما شامل ۶ قطعه به صورت نماهنگ و ۲۴ قطعه صوتی آکاپلا است که در این مرکز تولید شده است.

برای احمدرضا درویش
پژمان بازغی به بهانه زادروز استاد احمدرضا درویش از این هنرمند نام آشنای سینما نوشته: «احمدرضا درویش در دوم مرداد ۱۳۴۰ در همدان متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک و معماری است. فعالیت هنری را از سال ۱۳۶۱ با کارگردانی نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد. دوئل که از آن به عنوان عظیم‌ترین فیلم ژانر دفاع مقدس یاد می‌شود در سال ۱۳۸۲ با کارگردانی درویش ساخته شد. فیلمنامه دوئل، یکی از فیلمنامه‌های بسیار خوب، در چند دهه اخیر سینمای ایران است. احمدرضا درویش ۲ بار برای فیلم‌های دوئل و روز رستاخیز برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شده‌ است و سیمرغ بلورین خود را برای فیلم دوئل در اختتامیه بیست و دومین جشنواره فیلم فجر به پژمان بازغی اهدا کرد.»

آموزشگاه موسیقی محمد معتمدی تعطیل شد
 محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی از تعطیلی آموزشگاه موسیقی خود «آبی رود» خبر داده و با عنوان «چرا عاقل کند کاری؟» در این باره نوشته: « در این چند سال محدود، که از عمر آموزشگاه «آبی رود می‌گذرد» چهار - پنج ساختمان درب و داغون را اجاره کردیم با هزینه شخصی بسیار بالا و بدون حمایت مالک بازسازی کردیم، سپس به درخواست مالک، تخلیه کردیم... این بار هم باید ملک آموزشگاه را تخلیه کنیم. با این تفاوت که دیگر این چرخه معیوب و مسخره را تکرار نخواهیم کرد و آموزشگاه را تعطیل می‌کنیم. این را صادقانه عرض می‌کنم که کار فرهنگی در ایران، «خانمان سوز» است.

 خداشناسی‌ را از مداح و سلبریتی نگیرید
میثم رمضانعلی فعال رسانه در صفحه توئیترش به مبحث خداشناسی اشاره داشته و در این باره نوشته: «خداشناسی‌تون رو از فلان مداح و سلبریتی و حتی کسی که صرفاً چهار کلاس سواد حوزوی داره و یه لباس پوشیده، نگیرین. ما حجتی نداریم آن دنیا که فلانی اینجوری گفت و من حس کردم خوبه و انجام دادم.»

 حذف سیستماتیک ویدیوی «آواز خون» از اینستاگرام
مجید فضائلی فعال رسانه به موزیک ویدیو جدید محسن چاووشی اشاره کرده و در این باره نوشته: ویدئوی«آواز خون» محسن چاووشی حدود ۴ میلیون بازدید داشته و به طرز عجیبی توی اکسپلورم ندیدمش. هر جور حساب می‌کنم به نظرم برخورد اینستاگرام با این کار، مشابه برخوردی که با آهنگ «برای...» شروین حاجی‌پور کرد نیست. توهم توطئه نباید داشت، ولی بد نیست حواس‌مون به یه‌سری چیزا باشه.»

یک اثر تازه در دنیای کمانچه نوازی
اردشیر کامکار در صفحه مجازی‌اش از انتشار اثر جدیدش خبر داده و نوشته: «کتاب دوم آموزش «شیوه کمانچه نوازی نوین» به کوشش دوستان هنرمندم سعید قربانی و امیر محمدرضایی جهت استفاده هنرجویان عزیز کمانچه نوازی در دسترس است و امیدوارم کتاب حاضر موجب پیشبرد و اعتلای ساز کمانچه و شیوه نواختن آن گردد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی