صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

  رحیم الوندی، رئیس اداره حیات‌وحش اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان از تلاش برای تأمین گردنبندهای ردیاب ماهواره‌ای برای بررسی آنلاین حرکت و وضعیت گوزن‌های زرد ایرانی خبر داد.
 شهرام امیری، سخنگوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از کشف یک قطعه سنگ‌نگاره تاریخی در شهرستان نائین در شرق استان خبر داد و گفت:برآورد اولیه نشان می‌دهد این سنگ‌نگاره متعلق به قرن پنجم تا ششم هجری قمری است.
 زهره عبادتی، معاون محیط‌‌زیست انسانی اداره‌ کل حفاظت محیط‌‌زیست استان تهران گفت:در استان تهران حدود ۱۰۰ هزار هکتار مناطق بیابانی وجود دارد که عمده آنها در شهرستان‌های ملارد، ورامین، پاکدشت و ری واقع شده‌اند. برخی از این مناطق به وسعت ۳۵ هزار هکتار جزو کانون‌های بحرانی فرسایش بادی هستند که بیشتر آنها در شهرستان‌های ملارد و ورامین قرار گرفته‌اند.
 امید ابراهیمی، مدیر انجمن دیده‌بان میراث فرهنگی کرمان درباره ساخت کاروانسرای طلا و جواهر در مجاورت یک مسجد هزار ساله و حمام قاجاری در کرمان هشدار داد و رها کردن و تخریب شدن دیگر کاروانسراهای تاریخی را زیر سؤال برد.
 حسین اصلانی، رئیس اداره حفاظـت محیط‌زیست شهرســتان ســنندج گفــت: محیطبانان این شهرستان ۱۳ قطعه کبک وحشی را از یک شکارچی سودجو که به منظور خرید و فروش نگهداری می‌کرد، کشف و ضبط کردند.
 مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آبیاری فضای سبز از محل تصفیه آب فاضلاب گفت:متأسفانه در این زمینه اداره آب استان تهران همکاری لازم را انجام نمی‌دهد و شاهد خشک شدن درختان در چیتگر و سایر مناطق شهر تهران هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر در این زمینه تمهیداتی از سوی اداره آب و فاضلاب استان تهران صورت بگیرد.
  هشت روستا به‌عنوان کاندیدای نهایی ایران در پروژه بهترین روستاهای جهانی گردشگری معرفی شدند تا در سطح جهانی رقابت کنند.
 رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت:امروزه حفاری‌های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه‌های تاریخی استان شده و آسیب زیادی به این فضاها وارد کرده است.
 بهروز ایران‌نژاد، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت:یک پایگاه سیار امدادی در میدان شهدای اراک با تداوم آلودگی هوا برای ارائه خدمات به بیماران تنفسی استقرار یافت.
جستجو
آرشیو تاریخی