صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

محرومیت یکساله تیرانداز دوپینگی
یک تیرانداز به دلیل مصرف ماده ممنوعه متادون برای یک سال محروم شد. فرشاد نیک‌روش به دلیل مصرف متادون با رأی ستاد مبارزه با دوپینگ یک سال، یعنی از 21 مهرماه سال 1401 تا 20 مهرماه 1402 نمی‌تواند فعالیت‌های ورزشی داشته باشد.


والیبال زیر 16 سال در جمع 8 تیم آسیا
تیم والیبال زیر 16 سال ایران با صدرنشینی گروهش به جمع 8 تیم اول آسیا رسید. شاگردان آرش صادقیانی بعداز شکست ژاپن و چین، دیروز در آخرین بازی دور مقدماتی به مصاف عربستان رفت و مقتدرانه با نتیجه -3 صفر وامتیازات 25 - 12، 25 - 6 و 25 - 12 به پیروزی رسید تا با سه پیروزی، 8 امتیاز و صدرنشینی گروهش به دور دوم صعود کند. ایران در مرحله دوم در گروه E به مصاف تیم‌های ژاپن، ازبکستان (میزبان) و قزاقستان می‌رود. البته نتیجه بازی ایران با ژاپن در دور مقدماتی، این مرحله محاسبه می‌شود.تیم‌ها امروز استراحت دارند و فردا دست به توپ می‌شوند.
 

 پنجمی ژاپن و دهمی ایران در رنکینگ
تیم ملی والیبال ژاپن با سومی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، تیم پنجم رنکینگ فدراسیون جهانی شد و ایران دهم ماند. ژاپن برای اولین بارروی سکوی لیگ ملت‌ها ایستاد، اولین تیم آسیایی تاریخ لیگ جهانی و لیگ ملت‌هاست که به مدال رسید. ژاپنی‌ها با درخشش در لیگ ملت‌ها با 327.95 امتیاز و یک پله صعود تیم پنجم جدیدترین رنکینگ جهانی والیبال شدند. تیم ملی لهستان با ۴۰۷.۷۴ امتیاز مقتدرانه صدرنشین ماند و تیم‌های ملی امریکا، ایتالیا و برزیل به ترتیب دوم تا چهارم شدند. تیم ملی والیبال ایران هم با فریز امتیازاتش در هفته سوم با تصمیم فدراسیون جهانی، با ۲۴۱.۰۵ امتیاز و بدون تغییر در رده دهم رنکینگ ماند.
 

رونمایی از 3 رکابزن مسافر هانگژو
محمد گنج خانلو، علی لبیب و فرانک پرتوآذر، به نام ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو رکاب می‌زنند. کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌ها، 3 سهمیه به دوچرخه سواری برای هانگژو دادند که کمیته تیم‌های ملی فدراسیون بعداز جلسه دیروز کمیته فنی فدراسیون محمد گنج خانلو وعلی لبیب را برای پیست و جاده مردان و فرانک پرتوآذر را تنها دوچرخه سوار زن ایرانی در بازیهای آسیایی انتخاب کرد که در ماده کراس کانتری مسابقه می‌دهد.
 

بسکتبال زنان دست پر از اردن برمی‌گردد
کاپ آسیا و حضور با النی کاپوجیانی
پریسا غفاری/ تیم ملی بسکتبال زنان در اواسط تابستان باید در کاپ آسیا شرکت کند. انتظارات جدیدی از تیم کاپوجیانی وجود دارد. تیمی که تدارکی قابل توجه برای این رقابت داشته است. زنان ایران دهه سوم مرداد امسال در دیویژن B کاپ آسیا به میدان می‌رود. تیمی که مدت‌هاست زیر نظر النی کاپوجیانی یونانی تمرین می‌کند.وزن نیمکت تیم ملی زنان هم انتظارات را از تیم ملی افزایش می‌دهد گرچه این سؤال همواره وجود داشته که این گروه با چه میزان هماهنگی با هم کار می‌کنند.برای مثال، حضور شایسته متشرعی در کنار نیکا بیک لیکلی که از تهران تا گرگان، علامت تعجب دارد یا تحویل جایگاه سرپرستی تیم به فریناز طائرپور- که چطور یک مربی عنوان‌دار لیگ برتر چنین پستی را می‌پذیرد - به خودی خود یک سوژه است. در جمع اضداد روی نیمکت تیم ملی بسکتبال زنان ایران از یک سو و لیست دعوت‌شدگانی که آن هم تهی از سوژه نبود، حالا ایران آماده یک رقابت جدید می‌شود. رقابتی که آسان نخواهد بود.در فاصله چند روز پس از موفقیت تیم ملی دختران زیر ۱۶ سال در اردن، اکنون این امید وجود دارد که خودباوری حاصل از این موفقیت به تیم ملی بزرگسالان سرایت کند. البته که اوضاع در زیر ۱۶ سال و شرایط در بزرگسالان با هم قابل‌ قیاس نیست. ایران در بانکوک با مالزی، مغولستان و اندونزی در گروه A قرار گرفته است و رقابت‌ها در دو گروه برگزار می‌شود. یک سهمیه در دیویژن B برای صعود به دیویژن A وجود دارد و این یعنی یک مأموریت بسیار دشوار برای تیمی که سوابق روشنی از دوره‌های گذشته ندارد با این حال، آنچه برای یک تیم به‌عنوان یک اولویت اصلی اهمیت دارد امید و اعتماد به‌ نفس است. انتظارات از تیم النی کاپوجیانی به چند دلیل بالاتر است: -1 جذب یک مربی کارآمد که در یورو لیگ، مربیگری کرده است.-2  دوران آماده‌سازی طولانی و زمان کافی برای ساختن یک تیم باکیفیت. -3 فرصت انجام بازی‌های دوستانه در سفر اردن و سپس حضور در جام ویلیام جونز در چین تایپه.

برنامه بازی‌های تیم ملی
تیم ملی بسکتبال از روز یکشنبه 22 مرداد استارت می‌خورد و مالزی به عنوان اولین حریف ساعت 9 صبح به وقت تهران برابر ما قرار می‌گیرد. فردای آن روز به مصاف مغولستان می‌روند و روز سه‌شنبه 24 مرداد با اندونزی دیدار خواهند کرد.اما تیم‌های قزاقستان، اردن، تایلند و سریلانکا هم در گروه دوم با هم مصاف خواهند داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی